حالت تاریک
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی :

قانون تنها ملاک عمل در انتخابات است

قانون تنها ملاک عمل در انتخابات است

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: قانون تنها ملاک عمل در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، موسی سلیمی در جلسه تبیین مباحث انتخاباتی در جمع فعالان رسانه مرکز استان که با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه مطبوعات استان و فعالان رسانه ای شهرستان ها به شکل وبیناری همراه بود، گفت: بر اساس اصل 131 قانون اساسی در شرایطی که رئیس جمهور به دلایلی قادر به انجام وظایف خود نباشد، معاون اول رئیس جمهور اختیارات او را بر عهده گرفته و شورایی شامل رؤسای قوای مقننه ، قضائیه و سرپرست قوه مجریه ظرف 50 روز باید شرایط را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنند.
 

به گفته وی؛ فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از 6 خرداد با تشکیل 29 هیئت اجرایی در استان همزمان با سراسر کشور شروع شد.
 

وی تصریح کرد: 772 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در خراسان جنوبی داریم که نسبت به انتخابات مجلس، شش شعبه بیشتر شده است.
 

دبیر ستاد انتخابات استان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده و تعامل خوبی هم بین هیئت های اجرایی و نظارت وجود دارد.
 

وی یاد آور شد: روز جمعه هشت تیر مردم خراسان جنوبی با حضور حداکثری در شعب اخذ رأی حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.
 

سلیمی با تشریح بندهای قانون انتخابات در خصوص فعالیت رسانه ها گفت: فرد منتخب در انتخابات ریاست جمهور باید حداکثر مطلق آرا را کسب کند در غیر این صورت انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد و در مرحله دوم کسی که بیشترین میزان آرا را کسب کند ، منتخب مردم به عنوان رئیس جمهور خواهد بود.

 به گفته وی؛ اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی انجام خواهد شد و کسانی که شناسنامه جلد قرمز دارند، می توانند برای تعویض آن یا گرفتن کد ملی به ادارات ثبت احول مراجعه کنند.
 

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه شعبه ویژه ای هم برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده، افزود: استفاده از هر نوع پلاکارد جز جلوی ستادهای انتخاباتی ممنوع است.
 

سلیمی ادامه داد: کلیه رسانه های دیداری و شنیداری و فضای مجازی حق انتشار مطلبی علیه کاندیداها ندارند و در صورت انجام این کار تا قبل از ممنوعیت تبلیغات باید پاسخ کاندیدا را منتشر کنند و در این خصوص مجازات هایی مشخص شده است.

 به گفته وی؛ ستادهای انتخابات هر کاندیدای ریاست جمهوری تا فردا برای معرفی نمایندگان خود برای حضور در شعب اخد رأی فرصت دارند.
 

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: بر اساس اصلاحیه انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات هفتمین دوره شوراهای شهر و روستا سال آینده برگزار خواهد شد و مدت دوره آن سه سال خواهد بود تا انتخابات بعدی شوراها و ریاست جمهوری با هم برگزار شوند. 

 سلیمی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان به شکل میان دوره ای برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری نظرسنجی در قانون انتخابات پیش بینی نشده اما باید در انتخابات تنها قانون، ملاک عمل قرار گیرد. 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از