حالت تاریک
ضرورت توجه به فرآوری عناب در خراسان‌جنوبی
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

ضرورت توجه به فرآوری عناب در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به بازاریابی و فرآوری عناب در استان گفت: افزایش محصول استراتژیک عناب به توسعه پایدار و رونق اقتصادی روستاها کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح پنجشنبه در آیین شکرگزاری برداشت محصول عناب در روستای سیوجان شهرستان خوسف، گفت: افزایش محصولات استراتژیک عناب به توسعه پایدار و رونق اقتصادی روستاها کمک می‌کند. 

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده این جشنواره در مکانی برگزار شود که برای عناب‌کاران الگویی در راستای افزایش بهره‌وری و ترویج محصولات کشاورزی باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر اقلیم در خراسان جنوبی و گرمای بیش از اندازه هوا در منطقه افزود: در  خصوص گرمای هوا باید تدبیر کرد، چرا که شاید روزی عناب از منطقه حذف شود و مجبور باشیم محصول دیگری را جایگزین کنیم لذا محققین و مروجین باید برای بقای محصول استراتژیک عناب، کار کارشناسی انجام دهند. 

جعفری بیان کرد: رقم عناب سیوجان ثبت شده اما در راستای برندسازی عناب سیوجان باید گام برداشت تا این محصول به خوبی برای بازار و مصرف کننده معرفی شود. 

وی با اشاره به محدودیت های منابع آبی و برق و یا تعادل بخشی چاه‌های کشاورزی گفت: مطالبه جهاد کشاورزی و مردم همسو است چراکه آب‌های کشاورزی کسر شده، اما باید در وهله نخست کشاورز توانمند شود و به این مهم برسیم که باید آبیاری زیر سطحی اجرا شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هم در تولید و هم در بازاریابی محصول  عناب باید گام‌های فراتری برداریم، خاطرنشان کرد: برای بورس عناب ما هر کاری را کردیم اما گردش مالی آن کم است لذا نامه‌ای را برای بورس عناب به تأییدیه استانداری به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کردیم تا قیمت عناب افزایش یابد.

قابل ذکر است؛ در انتهای این مراسم از برترین زکات‌دهنده، برترین عناب‌کار، برترین کشاورز در تولید و فرآوری عناب تقدیر شد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از