حالت تاریک
امام جمعه نهبندان:

لزوم راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در نهبندان

لزوم راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در نهبندان

امام جمعه نهبندان خواستار راه اندازی دانشگاه فرهگیان در نهبندان شد.

به گزاارش خاورستان،حجت الاسلام احمد نجمی پور امروز در همایش گرامیداشت روز نهبندان اظهار کرد: افتخار می کنیم که سال 1387 شهرستان نهبندان مزین به قدوم رهبر انقلاب شده است.

 امام جمعه نهبندان با بیان اینکه در دو سالگی دولت سیزده هستیم، گفت: امروز حرمتی که ریاست جمهوری برای مردم در نظام جمهوری اسلامی قائل است بی نظیر است.

 وی گفت: برخی برای براندازی این نظام برنامه ریزی کردند اما این مردم هستند که همواره از این نظام و انقلاب دفاع و آن را حمایت می کنند.

وی با اشاره‌ به اینکه دلار 4200 تومانی استخوانی در گلوی دولت است، افزود: نیمه مرداد 1400 دولتمردان اعلام کردند بودجه کافی برای پرداخت حقوق کارکنان نداریم و تمام منابع به صفر رسیده بود لذا در شرایطی دولت سیزدهم مستقر شد که بدهی های سرسام آوری داشت.

 وی تصریح کرد: ایران موفق ترین کشور در مدیریت بیماری کرونا بود، همچنین عزم دولت برای منویات رهبری سبب شد سفرهای استانی در دستور کار باشد.

 وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دیپلماسی انقلابی در عرصه بین الملل و سیاست خارجی، بی اعتنایی به خبرهای رسانه های

خارجی را از دستاوردهای دولت عنوان و تصریح کرد: امروز دولت سیزدهم با اصولی بر گرفته از مصلحت و حکمت قطار

مذاکرات را به ریل اصلی خود برگشت داده است، به مدد این دیپلماسی انقلابی، آزادی 10 هزار میلیارد دلار از اموال ایران،

آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور، صادرات نفت بدون برجام از 300 هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه، عضو

شدن ایران در سازمان جهانی شانگهای و عضویت در گروه بریکس، خرید گندم تضمنی از کشاورزان از مرز 10 میلیون تن محقق شد.

 وی با بیان این مطلب که هیچ دولتی بدون نقص نیست، اضافه کرد: اما دولت سیزدهم دولتی موفق با همه کارشکنی ها و تحریم ها و سیاه نمایی رسانه های خارجی دارد.

 امام جمعه نهبندان تصریح کرد: مردم نهبندان در قدمت و پیشینه فرهنگی سرآمد هستند و در خشکسالی ها و بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان محکم از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

 حجت الاسلام نجمی ‎پور در ادامه مهمترین عامل توسعه شهرستان نهبندان را آب عنوان کرد و گفت: با انتقال آب از خلیج فارس جریان زندگی از کُما خارج و مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد؛ رساندن آب با تانکر افتخار نیست.

 وی افزود: نهبندان، نیاز به توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری دارد، فعال شدن بازارچه مرزی دو کوهانه که مصوبه شورای عالی امنیت را داشت مطالبه جدی مردم است.

 امام جمعه نهبندان گفت: طرح رزاق برای بهبود معیشت مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتر در چهار استان کشور اجرا می شود این طرح برای مرزنشینان نهبندان باید بررسی و اجرا شود.

 وی با بیان اینکه مسئله دیگر نهبندان طرح هاب شتر در حیدر آباد است که اجرا شد ولی در حال تعطیل است، گفت: طرح توسعه نهبندان طرح ملی  و مطالبه جدی و فوری مردم نهبندان است.

 وی در پایان بر تامین اعتبار راه های مواصلاتی و توجه به معادن تاکید و گفت: بیشتر دانشجویان مرکز استان از استان همجوار ما سیستان و بلوچستان هستند لذا راه اندازی دانشگاه فرهنگیان  در شهرستان  هم از مطالبات جدی ما است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از