حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

لزوم شناسایی نقاط ضعف‌وقوت پیوست‌فرهنگی گردشگری

لزوم شناسایی نقاط ضعف‌وقوت پیوست‌فرهنگی گردشگری

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیش‌نویس پیوست فرهنگی گردشگری تهیه شده است اما در مقام اجرا باید نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: مساله گردشگری و میراث فرهنگی یک گنج پنهان است؛ هم از جهت منافع‌اش در زوایای مختلف فرصت عظیمی می‌باشد و هم از جهت آسیب‌هایی که می‌تواند داشته باشد باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: پیش‌نویس پیوست فرهنگی گردشگری تهیه شده است اما این همه قضیه نیست و در مقام اجرا باید نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز که در دولت مردمی و انقلابی این پیوست را شروع کرده‌اید باید سرفصل آن باز گذاشته و با کمال دقت بعد از تعیین مسئولان هر بخشی، گزارش‌ها آماده شود و ‌در ‌جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی در قالب تبصره و متمم به آن بیافزایید.

عبادی با اشاره به آسیب‌های فرهنگی در حوزه گردشگری، گفت: در مقطعی ورود گردشگر بی‌ضابطه و رها بود؛ گروه‌های گردشگری ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌کردند در حالی که از مرکز مجوز داشتند و کاری از دست ما ساخته نبود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: با توجه به تجارب گذشته و اینکه این مساله وسعت پنهانی دارد، پیشنهاد می‌شود پیوست فرهنگی گردشگری استان اکنون به عنوان ناتمام تصویب شود، و در ادامه پیشنهادات و انتقادات دریافت و در آن لحاظ شود.

وی گفت: نقاط ضعف گردشگری استان شناسایی و در پیوست فرهنگی گردشگری لحاظ شود سپس نسبت به تصویب این پیوست فرهنگی اقدام شود.

عبادی افزود: پیوست فرهنگی گردشگری استان باید در جهت قانونمند کردن و تعریف محتواهای موثر در همه زوایایی که می‌تواند هدفی برای گردشگر باشد از جمله روایتگری‌ها و حفظ شئون اسلامی باشد.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: از طریق صنعت گردشگری باید فرهنگی ایران و اسلامی را صادر کنیم نه اینکه افراد دیگری فرهنگ ما را عوض کنند که در گذشته اینگونه بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از