حالت تاریک
نبود مجتمع فرهنگی‌هنری ویژه کودکان در خراسان‌جنوبی
مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

نبود مجتمع فرهنگی‌هنری ویژه کودکان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: یکی از نقیصه‌های استان نبود مجتمع فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان است که باید برای رفع این مشکل همکاری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی مظهری صبح شنبه در مراسم آغازین هفته ملی کودک که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک ازامروز آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه با شعار «برای کودکان، برای آینده» ادامه دارد.

وی افزود: هدف از فته ملی کودک، برجسته‌سازی این گروه سنی و توجه دادن به حقوق آنان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی متذکر شد: در دورانی هستیم که نه تنها کودکان مظلوم غزه و لبنان بلکه نوع بشر در مظلومیت و تحت ظلم قرا گرفتند و مستکبران حقوق انسان را به تمام معنا زیر پای گذاشتند.

مظهری با اشاره به فعالیت‌های مراکز کانون پروش فکری در سطح استان، تصریح کرد: اعضای کانون‌های استان به ویژه شهرستان بشرویه در بخش هنری سالانه چندین جایزه هنری ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند.

وی گفت: امسال از بین ۱۵ اثر راه‌یافته به جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری یک اثر به نام«قنات شیرین» مربوط به شهرستان سرایان از استان خراسان جنوبی بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: محمدمهدی بنی‌اسدی عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سرایان یکی از پنج کودک و نوجوان ایرانی است که در طی یکسال بیشترین تعداد کتاب را امانت گرفته و مطالعه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های کانون رفع تبعیض اجتماعی و فرهنگی است، افزود: در حال حاضر در سطح استان ۹ مرکز سیار داریم که به کودکان روستایی مناطق مختلف استان خدمت ارائه می‌کنند.

مظهری ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، طبس، زیرکوه و درمیان صاحب مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و روستاها را پوشش می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به کمبود مراکز کانون در بیرجند، افزود: در بیرجند فقط سه مرکز کانون فعالیت دارد و متاسفانه تعداد زیادی از کودکان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بی‌بهره هستند.

وی بیان کرد:  یکی از نقیصه‌های استان نبود مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان است که باید برای رفع این مشکل همکاری شود.

گفتنی است، برگزاری یک‌هزار برنامه تخصصی کودک و نوجوان در سطح استان برای گرامیداشت هفته ملی تدارک دیده شده است.

 

 انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از