حالت تاریک
فرماندار فردوس خبر داد:

آمادگی فردوس برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

آمادگی فردوس برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

فرماندار فردوس از آمادگی این شهرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۵۳ شعبه اخذ رأی برای شهرستان فردوس درنظر گرفته شد.

مهدی روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، با بیان آمادگی صد درصدی شهرستان فردوس برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: استقرار ۵۳ شعبه در قالب ۳۷ شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی و نیز ۳۸ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه تعداد عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات را هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان اعلام کرد و افزود: مردم فردوس در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بالای داشتند که امیدواریم در مرحله دوم نیز شاهد حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

 آغاز عملیات اجرایی پست برق ۴۰۰ کیلوولت فردوس در دولت سیزدهم

فرماندار فردوس با اشاره به اهم اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان فردوس تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور شهید در اربعین سال گذشته به این شهرستان قول اختصاص پست برق ۴۰۰ کیلوولت را دادند که الحمدالله مجوز این پست صادر شد و بزرگترین پروژه زیرساختی فردوس بعد از انقلاب با اعتبار حداقل هزار میلیارد تومان در مرحله مناقصه و اجرا قرار گرفته است.

روشن ادامه داد: در حوزه آب هم اَبرپروژه ذخیره‌سازی آب قنات  در کشور را در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم که اکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و در پایان مرحله عملیات خاکی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی آب قنات بلده در این مخزن یک میلیون مترمکعب است.

فرماندار با بیان اینکه در پروژه فاضلاب شهرستان فردوس اعتباری که در دولت سیزدهم هزینه شده و پیشرفت پروژه‌ای را که شاهد بودیم معادل ۱۱ سال قبل از دولت سیزدهم است، تصریح کرد: در این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان فردوس به همت دولت سیزدهم، افزود: از پایان دولت دهم تا ابتدای دولت سیزهم هیچ الحاق زمینی برای تأمین زمین متقاضیان مسکن در این شهرستان رقم نخورد اما در دولت سیزدهم معادل ۳۰ درصد وسعت شهری فردوس یعنی۴۴۰ هکتار الحاق زمین برای ۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن انجام شد.

فرماندار فردوس با بیان اینکه ۵۰۰ قطعه زمین دربحث قانون جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل شده است، گفت: همچنین افتتاح دومین سالن ورزشی چندمنظوره استاندارد استان خراسان جنوبی با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان در شهرستان فردوس پس از ۱۳ سال از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان، تصریح کرد: راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی، آزمایشگاه ویروس‌شناسی، مرکز ناباروری و افتتاح دندانپزشکی کودکان با هزینه‌کرد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات مجموعه بهداشت و درمان در شهرستان فردوس است.

جهش در اجرای پروژه‌های راه‌سازی فردوس

روشن با بیان اینکه بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان پروژه‌های راه‌سازی در شهرستان انجام شده یا در دست اجرا است، گفت: این اعتبار معادل کل اعتباری است که  در دولت یازدهم و دوازدهم بنا بوده اختصاص پیدا کند اما عملیاتی نشد.

وی افزود: در حوزه نهضت آسفالت نیز در سه سال اخیر ۱۴۰ هزار متر مربع معابر روستایی شهرستان فردوس آسفالت شده و برخی از روستاها بعد از انقلاب معابر دارای آسفالت نداشت که در این دولت، آسفالت معبر این روستاها رو به اتمام است.

فرماندار فردوس افزود: در دولت سیزدهم واحدهای تعطیل بنتونیت، فروسلیس و فرولین و بسته‌بندی زعفران و کارخانه آرد و کارخانه استقاط خودرو احیا و ۲۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

صدور جواز سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در فردوس

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرستان فردوس در همین مدت جواز سرمایه‌گذاری نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان صادر شد و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اینها در حوزه فرآوری معادن عملیاتی شد.

روشن در ادامه افزود: امروز شاهد نصب ماشین‌آلات کارخانه فرآوری مس هستیم که یکی از پروژه‌های مهم شهرستان فردوس است و قبل از دولت سیزدهم معطل زمین و مسائل زیست محیطی مانده بود و اکنون آماده افتتاح تا چهار ماه آینده است که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

فرماندار فردوس بیان کرد: به زودی در بحث معادن اتفاقات خوبی در حوزه شرکت‌های دولتی خواهد افتاد که مقدمات این کارها فراهم است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی، گفت:  بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، روز ۱۳ شهریور همزمان با  سالروز اولین اردوی جهادی ایران و یادبود حضور رهبر معظم انقلاب برای کمک به مردم زلزله‌زده این شهرستان به عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

 

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از