حالت تاریک
رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات استان؛

معرفی نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تا‌دوم تیر

معرفی نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تا‌دوم تیر

رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات استان گفت :نامزد‌های ریاست جمهوری و مسئولان ستاد‌های آن‌ها تا دوم تیر مهلت دارند نمایندگان خود در شعب اخذ رأی به فرمانداری‌های مربوطه معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: طبق قانون هر یک از نامزد‌ها به تنهایی یا چند نامزد به طور مشترک می‌توانند برای شعب اخذ رأی، نمایندگان خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: به موجب ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در شعب اخذ رای، هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری به تنهایی و یا چند نامزد مشترکاً می‌توانند در هر یک از شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه‌های شمارشگر رایانه‌ای آراء و هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها یک نفر نماینده داشته باشند که بدون دخالت در انجام وظایف مسئولان امر، بر کار انتخابات نظارت کنند.

به گفته وی طبق ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مذکور از زمان انتشار اسامی نامزد‌ها تا ۵ روز قبل ازشروع رای گیری، نامزد‌ها یا مسئولان ستاد آنها می‌بایست نمایندگان خود را برای صدور کارت و یا معرفی نامه به فرمانداری شهرستان مربوطه معرفی کنند.

وی تاکید کرد: این مهلت قاعدتا تمدید نخواهند شد و مسئولان ستاد نامزد‌ها در استان مراقبت کنند در مهلت مقرر و تعیین شده نمایندگان نامزد‌ها را برای نظارت بر انتخابات در شعب اخذ رای به فرمانداری شهرستان‌های مربوطه معرفی کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از