حالت تاریک

مواکب خراسان‌جنوبی میزبان تشییع‌کنندگان شهید جمهور

مواکب خراسان‌جنوبی میزبان تشییع‌کنندگان شهید جمهور

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی از برپایی موکب‌های پذیرایی در مسیر و مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید در بیرجند خبر داد.

 موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همرهانش، گفت: با توجه به برگزاری مراسم تشییع رئیس جمهور شهید در صبح روز پنج‌شنبه در بیرجند برپایی ۹ موکب برای پذیرایی از تشییع‌کنندگان در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به راه‌اندزای موکب‌ها در مسیر مشهد به بیرجند، افزود: راه‌اندازی دو موکب در قائن، یک موکب در آرین‌شهر و ۶ موکب هم در بیرجند برای مراسم تشییع شهید جمهور پیش‌بینی شده است.

جوینده افزود:  در موکب ها با ۳۰ هزار کلوچه، آب، شربت و بستنی از مسافران و تشییع‌کنندگان پذیرایی خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی یادآور شد: با پیگیری‌های مجدانه شهید جمهور سال گذشته شاهد تسریع و تسهیل تردد زائران اربعین به کشور عراق بودیم و برای اولین‌بار زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، به راحتی وارد کشور عراق شدند و بازگشتند.

وی بیان کرد: مواکب استان خود را مدیون حمایت‌ها و پیگیری‌های ایشان در همه امور به خصوص در بحث مراسم اربعین می دانند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بیرجند صبح پنجشنبه ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از میدان جانبازان به سوی تقاطع بلوار پاسداران با بلوار شهید صیاد شیرازی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از