حالت تاریک
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

موکب‌داران برای کمک به غزه اعلام آمادگی کردند

موکب‌داران برای کمک به غزه اعلام آمادگی کردند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: موکب‌داران برای جمع آوری کمک به مردم غزه و برپایی یک موکب از خراسان جنوبی در غزه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خاورستان، موسی جوینده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از موکب‌داران و رانندگان اربعین حسینی که در سالن مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امسال با همه سختی‌ها، مشکلات و نواقص اما اتفاقات مبارکی رقم خورد و موکب‌داران نقش آفرینی خوبی در مراسم اربعین داشتند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای استان برای پخش مستقیم خدمت‌رسانی مواکب خراسان جنوبی از شبکه خاوران، ادامه داد: نیاز است در مجلس ردیف بودجه‌ای برای اربعین در نظر گرفته شود چون این پیاده‌روی بزرگترین کار فرهنگی و جریان‌ساز است اما حتی یک ریال بودجه دولتی درخصوص موکب‌ها نداریم.

وی به اعزام هزار و ۵۰۰ خدمه از خراسان جنوبی برای خدمت‌رسانی در اربعین اشاره کرد و گفت: ۶۰ موکب در اربعین و هشت موکب هم در روزهای پایانی ماه صفر  به زائران خدمات ارائه کردند.

جوینده بیان کرد: در ایام اربعین توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار لیوان چای و دم‌نوش امسال پخت ۴۱۰ هزار قرص نان، ارائه ۹۲ هزار خدمت بهداشتی و ویزیت رایگان توسط مواکب خراسان جنوبی انجام شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در ادامه شست و شوی لباس زائران را از خدمات ویژه مواکب خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود:  مواکب استان در پایان ماه صفر نیز مواکب کار خدمت‌رسانی به حدود ۴۰ هزار زائر پاکستانی را انجام دادند.

وی به خدمات رایگان کامیون‌دارها  برای انتقال تجهیزات مواکب استان به عراق اشاره کرد و گفت: رانندگان حدود یک ماه معطل موکب‌ها هستند و چون سوخت براساس پیمایش تخصیص می‌یابد اما در این یک ماه توقف دارند نه تنها به آنها سوخت داده نمی‌شود بلکه جریمه هم می‌شوند.

جوینده درخواست کرد: این معضل از طریق رایزنی نمایندگان مجلس با وزیز نفت حل شود چون مورد گلایه است تا همان سهمیه سوخت در یک ماه توقف به رانندگان اختصاص یابد.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در پایان بر لزوم تخصیص حواله لاستیک به رانندگانی که در اربعین همکاری دارند تأکید کرد و افزود: موکب‌داران برای جمع آوری کمک به مردم غزه و برپایی یک موکب از خراسان جنوبی در غزه اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم، موکب‌داران و رانندگانی که اربعین امسال به زائران خدمت رسانی کردند، تجلیل شدند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از