حالت تاریک
سردار دلها، دل آرام مادران شهدا؛

مکتب شهیدسلیمانی؛ اندیشه‌ای به بزرگی جهان اسلام است

مکتب شهیدسلیمانی؛ اندیشه‌ای به بزرگی جهان اسلام است

گرچه جسم شهید سلیمانی در میان ما نیست اما هنوز اندیشه، مکتب و تفکر وی در میان جوانان و مردم سراسر جهان هر روز بیدار تر می‌شود و این‌گونه است که مادر شهید عباسی هر روز به یاد سردار دل‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد و نمونه عینی از مجاهدت و فداکاری در بین کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی و به نوعی همه آزاداندیشان جهان از این شهید والامقام به عنوا‌ن الکو یاد می‌کنند.

این شهید که پیش از مجاهدت‌های فراوان در کشور ایران، توانست نقش موثری در مجاهدت‌ها و جبهه مقاومت در جهان اسلام و کشورهای دیگر داشته باشد ساعت 1:20 دقیقه 13 دی ماه سال 1398 طی بمباران توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسید. شهیدی که رفتنش هیچ گاه یاد وخاطره‌اش را از ذهن مردم دور نکرد و این مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهید بود که پس چهار سال از شهادتش اکنون خیلی از مردم در ایران و خارج از ایران، جذب تفکر و مکتب حاج قاسم می‌شوند.

فداکاری‌های شهید سلیمانی در کشور ایران از هشت سال دفاع مقدس، ناامنی‌های منطقه شرق کشور، حضور جهادی در تمام مشکلات و حوادث کشور نشان از عزم جدی وی در رفع مشکلات دارد.

این شهید سلیمانی بود که به مردم ایران یاد داد می‌توان تنها با جبهه مقاومت به بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فایق شد و به‌راستی مردم ایران این مقاومت چهل ساله را از این شهید یاد گرفته‌اند و می‌دانند در سایه مکتب حاج قاسم می‌توان به بسیاری از توانمندی‌ها رسید.

قطعا شهید سلیمانی بود که توانست ایران را به سربلندی در جهان برساند و بیداری اسلامی را به خارج از مرزهای ایران کشور صادر کند.

مقاومت مردم فلسطین الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم است

الگوی مقاومت را شهید سلیمانی در جهان منعکس کردو امروز کشورهای اسلامی نظیر عراق و سوریه از شر داعش رها شده‌اند و امنیت به کشورشان برگشت و این  مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل اقدامات جنایت کارانه رژیم منحوس صهیونیستی نشان از الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم دارد.

این مردم بزرگ میدان، که هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی وی برای جهانیان شناخته نشده است طوری زندگی کرد که به تمان جهان فهماند تنها با ایمان به خداوند و فداکاری می‌توان بسیاری از مسیرها را در زندگی طوری تغییر داد که همیشه جریان حق پیروزی میدان باشد و به‌راستی نه تنها کشور ایران بلکه کل جهان مردی را از دست داد که نمونه آن را نمی‌توان در تاریخ پیدا کرد از این رو است که هر روز می‌بینیم در کل جهان بسیاری از مردم خصوصا جوانان شیفته مکتب حاج قاسم می‌شوند.

آرزوی دیدن مزار شهید سلیمانی را دارم

فاطمه فلاحی مادر شهید عید محمد عباسی سالک‌آباد که سال 1374 فرزندش در منطقه درمیان به شهادت رسیده است می‌گوید: فرزندم فدای حاج قاسم سلیمانی باشد؛ کاش می‌توانستم تمام فرزندانم در راه حاج قاسم فدا می‌شدند؛ برای آرام کردن دلم به یاد پیکیر قطعه قطعه شهید سلیمانی و شهدای کربلا می‎افتم کمی دلم قرص می‌شود که این راه حقو حقیقت بوده و فرزندم جای درستی قدم گذاشته است.

او که آرزوی دیدن مزار شهید سلیمانی را دارد، معتقد است: شهید سلیمانی امنیت را در جهان اسلام برقرار کرده است و هر زمانی که تصویر این شهید را در تلویزیون مشاهده می‌کنم به یاد مردم مظلوم فلسطین می‌افتم که این‌گونه در مقابل جریان کفر مقاومت می‌کنند.

آزادی فلسطین دعای مادر شهیدی است که سالها است فرزندش را از دست داده است

این مادرشهید که در کنار مزار فرزند شهیدش در روستای دزگ شهرستان زیرکوه نشسته است، دستش را به آسمان بلند می‌کند و می‌گوید: خدا کند که نمیرم و این خبر را بشنوم که فلسطین برای همیشه آزاد شد و دیگر رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود ندارند.

فلاحی می‌افزاید: اگر آمریکا نبود هیچ گاه اشرار و گروه‌های تروریستی در ایران و جهان شکل نمی‌گرفت و این‌گونه مردم مظلومانه به شهادت نمی‌رسیدند.

کسانی که با کشتن افراد می‌خواهند برای خود آبرو بخرند هیچ‌گاه آبرویی نخواهد داشت

او که شهادت مردم کرمان را در تلویزیون دیده است‌، در حالی که اشک‌های سرازیر شده، می‌گوید: خدا لعنت کند بر عاملان اصلی این جریانات، افرادی که حاضر هستند سر قتل عام کردن مردم برای خود آبرو و افتخار بخرند هیچ گاه پیش خداوند آبرویی نخواهند داشت.

این مادر شهید یادآوری می‌کند به اندازه ای که برای حادثه کرمان غصه خوردم به همان اندازه زمانی را که خبر شهادت فرزندش را دادند ناراحت شدم خیلی دردآور است خدا به همه مادران این شهدا صبر بدهد چراکه هیچ چیز در دنیا نمی‌تواند جای پاره تنت را بگیرد.

فلاحی می‌گوید: پسر من نیز در درگیری با اشرار به شهادت رسید که من معتقدم از خون هر یک شهید هزاران امنیت و اقتدار به کشورهای اسلامی افزوده می‌شود و باید قدر این شهدا و خانواد‌ه‌های آنها را بدانیم.

شهید سلیمانی الگوی همه فرماندهان و شهدا بود

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، جوان 25 ساله‌ای بود که از دورترین نقطه استان کرمان به جبهه رفته و فرمانده تیپ شده بود.

وی با بیان این‌که فرماندهان در دوران دفاع مقدس، راهبر، پیشرو و از نظر اخلاقی، رفتاری و معنوی، محور بودند؛ افزود: فرماندهان دوران دفاع مقدس، فقط دستور نمی‌دادند و مانند سایر نیروهای نظامی دنیا نمی‌گفتند بروید و ما پشتیبانی می‌کنیم بلکه در خط مقدّم جبهه حضور داشتند و به نیروها می‌گفنند بیاین و این، ابتکار سپاه و برخواسته از اعمال و فرمایشات امام خمینی رحمه‌الله‌علیه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این‌که امام خمینی رحمه‌الله‌علیه مرد عمل بودند، خاطرنشان‌کرد: بنی‌صدر به‌جای منسجم‌کردن مردم، اختلاف‌افکنی می‌کرد، به بسیج و سپاه اهمیتی نمی‌داد و ارتش را منسجم نکرد بنابراین در 10 ماه اول زمان جنگ اقدامی صورت نگرفت اما بعد از فرار بنی‌صدر و رجوی، امام خمینی رحمه‌الله‌علیه فرمانده کل قوا شدند و در آن زمان بود که نیروها انگیزه درونی‌شان را در عمل نشان دادند؛ از جمله شهید سلیمانی که فرمانده تیپ 41 ثارالله شد.

کوثری ادا‌مه‌ داد: شهید سلیمانی در 25 سالگی تیپ را تشکیل داد و بلافاصله در کمتر از یک ماه وارد عملیات فتح‌المبین شد و بعد از آن وارد عملیات‌های بیت‌المقدس، رمضان و آزادسازی خرمشهر شد.

وی با بیان این‌که شهید سلیمانی در فرماندهی لشکر به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد که نیروها شیفته او بودند، گفت: الگوی همه فرماندهان و شهدا، ازجلمه شهیدان سلیمانی، باکری، باقری، همت و ...، ولایت و امام خمینی رحمه‌الله‌علیه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی که با امام خامنه‌ای دائم در تماس بود، اخلاق، صداقت، پاکی، فداکاری و ایثارگری ایشان را دائم دنبال می‌کرد.

کوثری یادآورشد: در بُعد تخصصی نیز شهید سلیمانی بسیاری از نیروهای حزب‌الله را آموزش و در اصل به آن‌ها ماهی‌گیری یاد داد به‌گونه‌ای که امروز حزب‌الله، ارتش قدرتمندی شده است و برای حماس در فلسطین و انصارالله در یمن نیز این‌گونه است.

وی افزود: خلاقیت و برخوردهای بسیار شایسته و برادرانه شهید سلیمانی باعث شد افراد شیفته ایشان شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دشمنان از شهید حاج قاسم سلیمانی، کینه داشتند و این کینه را در نحوه شهادت ایشان، نشان دادند که چگونه خودروی حامل حاج قاسم را نابود کردند.

راه شهید سلیمانی تا نابودشدن رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد

کوثری تصریح‌ کرد: دشمن فکر می‌کرد کسی نیست راه شهید سلیمانی را ادامه دهد اما سردار قاآنی، راه شهید سلیمانی را محکم‌تر و مصمم‌تر ادامه می‌دهد و این مسیر تا ساقط‌شدن رژیم منحوس صهیونیستی و بیرون‌کردن آمریکا از منطقه غرب آسیا، ادامه خواهد داشت.

وی گفت: یک نوع از رسانه‌ها، خصوصیات و اخلاق و رفتار واقعی شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان می‌کنند و نوع دیگر رسانه‌ها که زیرپوشش استکبار و صهیونیست است، شهید سلیمانی را تروریست معرفی می‌کنند در صورتی که هم‌اکنون شاهد هستیم صهیونیست‌ها، انسان‌های بی‌پناه و بی‌گناه ازجمله زنان و خردسالان را در غزه قتل‌عام می‌کنند اما خود را حق جلوه می‌دهند در صورتی که این اقدامات، تروریست دولتی است که آمریکا از آن حمایت می‌کند.

قانون جنگل و چپاول‌گری بر سازمان ملل حاکم است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون سازمان ملل، قانون جنگل است که حق وتو را به آمریکا داده است، خاطرنشان‌کرد: کشورهای دنیا در سازمان ملل موافق با آتش‌بس در غزه هستند اما آمریکا و همراهانش جلوی تصویب آتش‌بس را می‌گیرند و این، نشان می‌دهد قانون جنگل و چپاول‌گری حاکم است.

کوثری اظهارکرد: شهید حاج قاسم سلیمانی جلوی تفکر چپاول‌گری و مزدوران عالم ایستاد تا قانون عدالت‌خواهی را حاکم کند از این روز این شهید الگویی برای جوانان عدالت‌خواه، آزادی‌خواه، مستصعفان، محرومان و مسلمانان جهان تبدیل شد.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از