حالت تاریک
استاد حوزه و دانشگاه:

آیت الله رئیسی صاحب مکتب مدیریت اجرایی بود

آیت الله رئیسی صاحب مکتب مدیریت اجرایی بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز کار اصلی این است که باید مکتب مدیریت اجرایی و حمکرانی شهید آیت الله رئیسی را ترویج دهیم چون این مکتب برخواسته از قرآن اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام محمد مختاری امشب در سومین مراسم محوری بزرگداشت آیت الله رئیسی و یاران شهیدش که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و اقشار مردم در حسینه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی قوی‌ترین مردم‌سالاری را در طول تاریخ شاهد بودیم، از همین رو فتنه‌ها از روز اول شروع و کار انقلاب سخت‌تر شد و نیاز به تشکیل دولت اسلامی بیش از پیش احساس می‌شد.

وی با اشاره به ضرورت برپایی دولت اسلامی با مدیریت اسلامی، افزود: ما نتوانستیم به یک مدیریت و ریاست جمهوری تراز در شان نظام و انقلاب دست پیدا کنیم تا سال ۱۴۰۰ که با انتخاب شهید آیت الله ریسی این مسئله محقق شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ۱۰ سال اول انقلاب نتوانستیم رئیس قوه مجریه تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، ادامه داد: بعد از امام خمینی(ره) جنبش تجمل‌گرایی در دوره سازندگی به میان آمد و حرکت انحرافی شکل گرفت که روز به روز فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی بیشتر و مردم ناامید شدند.

مختاری یادآور شد: بعد از آن اصلاحات آمریکایی در کاسه ملت ریخته شد و در برهه دولت احمدی‌نژاد هم با اینکه شعارهای خوبی می‌داد و امیدهای زنده شد اما چون آن شعارها در بستر یک تفکر عمیق توحیدی و ناب نبود لذا به سرعت رنگ باخت و در چهار سال دوم دچار انحراف شد.

وی گفت: در دولت اعتدال هم فاصله توده‌های مردم با رده‌های مسئولان بسیار بالا بود لذا درک درستی از وضعیت مردم نداشتند و مثل غربی‌ها مردم فریبی می‌کردند و بر موج مردم به نفع خود سوار می‌شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم مدل حکمرانی در کشور جمهوری اسلامی غربی بود، تصریح کرد: مدل حکمرانی آیت الله رئیسی انقلابی و اسلامی بود که به دل توده مردم نشست لذا چنین تشییع باشکوهی در دو روز گذشته برای شهدای خدمت را شاهد هستیم.

مختاری افزود: با آیت الله رئیسی به رئیس جمهور و مدیریت تراز رسیدیم چون باور کرد سعادت دنیا و آخرت و عزت در بندگی خداست نه کدخدا؛ لذا در سازمان ملل قرآن را به دست می‌گیرد و جهان را به چالش کشید.

وی با تأکید بر اینکه شهید آیت الله رئیسی معتقد به سنت‌های الهی بود، بیان کرد: جهان ارکستی نیست که آمریکا رهبر آن باشد و هر چه او گفت ما بنوازیم؛ سعادت دنیا و آخرت ما در پرتو التماس به امریکا و اروپا و گفتگوی ذلیلانه نیست بلکه در پرتو بندگی خدا است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: باید فرهنگ خود را تغییر دهیم و ایمان خود را عملی کنیم و اخلاق و رفتار اسلامی داشته باشیم تا کشور درست شود با مذاکرات ذلیلانه و برجام کشور درست نمی‌شود.

مختاری یادآور شد: کسانی که مدیر تراز نبودند دوگانه معیشت و مقاومت یا میدان و دیپلماسی درست کرده بودند و مردم را فریب می‌دادند و هشت سال عمر دولت را صرف برجام کردند و در آخر هم گفتند چون میدان هماهنگ نبود و روی موشک‌ها نوشتند مرگ بر اسرائیل کار دیپلماسی گره خورده اما آیت الله رئیسی اما و این دوگانه‌ها را حل کرد چون میدان و دیپلماسی دو بال پرواز کشور هستند ما وقتی در میدان قوی باشیم در عرصه دیپلماسی حرفمان تاثیر دارد.

وی بیان کرد: دنیا امروز دنیا استکبار است و منطق متوجه نمی‌شوند لذا نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی، عملیات وعده صادق و عزتی شد که امروز ایران اسلامی در سراسر دنیا دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید جمهور مدیر ولایی، مردمی و تراز انقلاب اسلامی بود، گفت: دنیا  استکبار می‌خواست نظام اسلامی را متهم کند که دموکراسی ندارد اما بالاتر از دموکراسی داریم و آن مردم‌سالاری دینی است که مردم را برای رضای خدا می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان مصیب و داغ بزرگی بود، عنوان کرد: اما باید امید،آرامش و نشاط خود را حفظ کنیم چون پشتوانه فرهنگی آن را داریم که در سخت‌ترین شرایط هم می‌تواند به ما امید و آرامش داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی استان بیان کرد: مکتب و تفکر و فرهنگ ما به شخص وابسته نیست بلکه تفکر توحیدی و ولایی است که پیامبر اکرم(ص) رفت و ۱۱ معصوم شهید شدند اما راه ادامه پیدا کرد چون تفکر و فرهنگ نمی‌میرد، اشخاص از دنیا می‌روند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه فرهنگ اسلامی این قدرت را دارد که از صعب العبورترین گردنه‌ها ما را عبور دهد، ادامه داد: بعد از امام راحل با آن جایگاه ملی و جهانی نگرانی‌هایی برای اداره کشور وجود داشت اما با فرهنگ اسلامی به فرزندی همچون مقام معظم رهبری باید افتخار کنیم چون فرهنگ ما زایا و مقتدر و پویا است در این فرهنگ رئیسی‌ها فراوان هستند.

مختاری تأکید کرد: هرگز جای نگرانی و اضطراب نیست پس مردم باید آرامش داشته باشند زیرا مقام معظم رهبری همچون کوه ایستاده‌اند و قطار انقلاب هرگز متوقف نشده پس باید وظایف خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید وظیفه فردی و اجتماعی خودمان را بشناسیم، تصریح کرد: اگر در این ۵۰ روز تا انتخابات با وظایف خودمان آشنا نشدیم و عمل نکردیم ممکن است کفتارهای در کمین نشسته وقتی به زمین افتادن شیر را دیدند خیال خام کنند لذا این بازه زمانی بسیار تعیین‌کننده است .

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه باید از این فرصت و فرهنگ استفاده کنیم چون ما را آسمانی می‌کند، گفت: این فرهنگ یک روستازاده کرمانی را سردار سلیمانی و یک یتیم پدر از دست داده آیت الله رئیسی را جهانی کرد این فرهنگ توانا و ارزشمند است نباید فرصت را از دست بدهیم باید خودمان را رشد دهیم.

مختاری متذکر شد: امروز متاسفانه تفکر شیطانی و مادی‌طلبی و راحت‌طلبی دنیا را فرا گرفته پس باید حرکت کنیم؛ فساد و اختلاس و بی‌توجهی به مردم در فرهنگ اسلامی نیست لذا باید این صفات ناپسند را از خودمان دور کنیم و از امثال آیت‌الله رئیسی الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی، صداقت، پاک‌دستی، مردمی و ولایی بودن آیت الله رئیسی را الگوی خودمان قرار دهیم، افزود: هر کسی می‌خواهد امروز نقش ایفا کند باید این صفات را در خود تقویت کند.

استاد حوزه و دانشگاه برای حضور حداکثری مردم برای شرکت در تشییع شهید آیت الله رئیسی در بیرجند دعوت کرد و گفت: امروز کار اصلی این است که باید مکتب مدیریت اجرایی و حمکرانی شهید آیت الله رئیسی را ترویج دهیم چون این مکتب برخواسته از قرآن اهل بیت(ع) است.

وی تأکید کرد: باید در این ۵۰ روز اعلام کنیم که دیگر بعد از این به رئیس جمهوری کمتر از آیت الله رئیسی راضی نخواهیم شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از