حالت تاریک
دبیر قرارگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی خبرداد؛

میدان‌آوری مردم در عرصه‌های مختلف مهم‌ترین راهبرد جبهه‌فرهنگی

میدان‌آوری مردم در عرصه‌های مختلف مهم‌ترین راهبرد جبهه‌فرهنگی

دبیر قرارگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: راهبرد اصلی و اساسی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میدان‌آوری مردم در عرصه‌های مختلف است .

حسین پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان ،گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء یک ماموریت کلان دارد و یک ماموریت دیگر به عنوان جهاد تبییت با فرمان حضرت آقا به این ماموریت اضافه شده که در عملا می‌توان گفت این قرارگاه دو کلان ماموریت و راهبرد دارد.

به گفته وی راهبرد اصلی و اساسی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که بعد از ۲ اردیبهشت ۹۲ شکل گرفته به میدان‌آوری مردم در عرصه‌های مختلف است.

حسین پور گفت : حرکت عمومی که مد نظر حضرت آقا است و در فرمایشات امامین انقلاب از اول انقلاب هم این بوده که مردم در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بنا دارد تسهیل گری کرده و به شیوه‌های مختلف مردم را به خصوص جوانان همراه و دغدغه‌مند در جبهه انقلاب اسلامی را با خود همراه کند و در مسیرهای مختلف و جوانان حضور داشته باشند و کنشگری کنند. 

وی افزود : در همین راستا برنامه های مختلفی پیش‌بینی شده که این حرکات خود جوش مردمی تقویت شود و کارهای پرخیر و برکتی در استان انجام شود این راهبرد کلان ماموریت اصلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد : در زمینه‌های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و نظامیان و قشرهای مختلف ورود پیدا کرده‌ایم و به طور جدی جهاد تبیین را که امر مستقیم حضرت آقا است ورود پیدا کرده ایم و جهاد تبیین را در راستای کلان ماموریت اصلی خود انجام می‌دهیم و بنا نداریم خودمان وارد اثر بشویم اما تبیین گران مختلفی که در استان حضور دارند بنا بر توانمند سازی و آموزش آنها داریم که بتوانند ورود جدی به این مطالبه و واجب عینی و فوری که مقام معظم رهبری فرمودند داشته باشند.

دبیر قرارگاه جبهه فرهنگی انقلاب خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سئوال که رسالت و برنامه شما در قرارگاه خاتم در حوزه شهید آوینی چه بوده است گفت : قرارگاه شهید آويني یک قرارگاه با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و در اول قرارگاهی است زیر نظر وزارت ارشاد و در استان نیز طبیعی است که این قرارگاه وجود دارد و از حدود یک سال قبل این قرارگاه کار خودش را شروع کرده در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد این قرارگاه مستقر است . 

حسین پور افزود : جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فراخوانی که به مجموعه‌های مختلف داده بود یک طرح را با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان طرح روا (تربیت دانش آموز کنشگر در عرصه جهاد تبیین ) به اداره کل فرهنگ و ارشاد در حدود تیرماه سال قبل تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است و پس از بررسی های مختلف در پایان فروردین طرح‌ها بررسی شده و نتیجه گیری شده و نتیجه آن اعلام و تامین اعتبار شده است .

 

وی تصریح کرد : طرح روا از تیر ماه سال قبل که به اداره ارشاد پیشنها داده شده و طرحی ابتکاری و مردمی در استان بوده استارت زده شده و شروع کردیم و منتظر تامین اعتبار مانده ایم .

وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با طرح روا داد و گفت : طرح روا یعنی رهبران واقعی انقلاب اسلامی برگرفته از جمله معروف حضرت آقا که در وصف شهید فهمیده فرمودند رهبر واقعی من آن طفل سیزده ساله است ، ما در این طرح به دنبال تربیت رهبران اجتماعی و قائل بر این است که دانش آموزان امروز ما رهبران اجتماعی آینده کشور هستند. 

وی افزود : طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در چهار مرحله طراحی شده مرحله اول در خرداد و تیر سال قبل در کل مدارس استان فراخوان داده شده و به شکل‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و حدود ۵۰۰ نفر دانش آموز را شناسایی‌، مصاحبه و انتخاب کرده ایم که شرایط ورود به طرح را داشته اند و در مرحله دوم همه این ۵۰۰ دانش آموز که ۵۰ درصد دانش آموزان دختر و ۵۰ درصد دانش آموزان پسر بوده اند در مرداد ماه و اوایل شهریور به یک دوره ۴ روزه در مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: این افراد مباحث مبنایی اعتقادی از قبیل خداشناسی، معرفت‌شناسی، راهنماشناسی را آموزش دیده اند و دوره مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و برگرفته از دوره بینهایت شو موسسه جوانان استان قدس برگزار کرده است 

وی ادامه داد : پس از بازگشت دانش آموزان به استان و تکمیل آموزش‌ها دوباره در مهر و اوایل ابان ماه دوره دیگری در مرحله سوم برای دانش‌آموزان طراحی شده و در مرحله سوم دانش آموزان مراحل‌های لازم برای کنشگری در مدرسه خودشان را آموزش دیده‌اند و از شهرستان های مختلف استان در مرکز استان گرد هم آمدند.

به گفته وی هرکدام از این افراد حدود ۱۰ عنوان کلاس مهارت‌های مختلف رسانه و فضای مجازی، ارتباط موثر حتی بازی‌های تشکیلاتی و از این قبیل عناوین را گذرانده‌اند و در مرحله چهارم دانش آموزان مامور شده‌اند که در مدارس خود به شکل‌های مختلف مباحث تبیینی را در حوزه‌های مختلف انجام دهند و همه این تیم‌ها یک مربی در مدرسه خود و هر چند مدرسه که یک مربی و یک راهبر دارد.

وی افزود: به عنوان‌ مثال در دهه فجر و اسفند سال گذشته این تیم‌ها ماموریت اصلی که داشته‌اند در دهه فجر تبیین دستاوردهای انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان همکلاسی خود تبیین مي‌کردند و در اسفند ماه مشارکت که مسئله اصلی نظام بود از طریق دانش‌آموزان در سطح ارتباط با افراد خانواده بوده است که بسترها و قالب‌های مختلفی داشته و بعضی دانش آموزان کلیپ تولید کرده اند یا جلسات گفتگو ، پادکست و تولیدات هنری با توجه آموزش های دیده شده تولید کرده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از