حالت تاریک
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد:

۱۴هزار‌ بیمار‌ خاص استان تحت پوشش بیمه سلامت

۱۴هزار‌ بیمار‌ خاص استان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در بستر بیمه سلامت خراسان جنوبی نشان دار شده و هزینه‌های پرداختی افراد بر اساس تعهدات و پایین‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی اربابی گفت در جمع خبرنگاران گفت: در استان ۴۸۲هزار و ۴۳۸ هزار نفر بیمه شده سلامت داریم که ۶۳درصد جمعیت بیمه شدگان را به خود اختصاص می‌دهند و از این تعداد ۳۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

اربابی افزود: حق بیمه برای یکسال هر فرد یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است که در دهک ۱تا ۵ حق بیمه به صورت رایگان است و در دهک‌های ۶تا ۹ حق بیمه فرد ۵۰ تا۸۰ درصد تخفیف می‌شود و تنها دهک ۱۰ حق بیمه را به طور کامل پرداخت می‌کند.

وی گفت: در استان با ۷۰۳ مرکز درمانی قرارداد داریم و درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی به استثناء دارو، رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در مورد بحث ناباروری نیز هم‌اکنون هزار و ۵۰۷ نفر با عنوان زوج نابارور در سامانه نشان دار شده و از خدمات درمانی در مرکز تحت قرارداد براساس پرداختی‌های پایین تا سقف ۵۰ میلیون و دریافت سه بار بسته درمانی در سال بهره مند می‌شوند.

اربابی گفت: ۷ هزار و ۲۵۳ سند برای این افراد در مدل‌های مختلف به عنوان خدمات ناباروری در سامانه با پرداخت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثبت شده است که دریافت این خدمات برای افراد نشان دار با پرداخت تنها ۱۰ درصد از هزینه خدمات است. صدا و سیما 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از