حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

شهید آیت‌الله رئیسی خدمتگزاری صدیق به‌نظام‌و ولایت بود

شهید آیت‌الله رئیسی خدمتگزاری صدیق به‌نظام‌و ولایت بود

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تشییع عاشورایی رئیس جمهور شهید در کشور، گفت: آیت الله رئیسی شخصیتی متواضع و خدمتگزاری صدیق به نظام و ولایت و مردم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید ایران اسلامی و همراهانش، اظهار کرد: آیت الله رئیسی شخصی مردمی، متواضع و خدمتگزاری صدیق به نظام و ولایت و مردم بود.

وی افزود: خروش عاشورایی تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی بدلیل فدایی کردن نفس در مسیر تعالی کشور و حاکمیت الهی است که در پایان به شهادت و سعادت رسید.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه برترین تقوا را حراست از پیوند عمیق بین امامت و ولایت دانست و عنوان کرد: چنانچه انسان عادت به گناه هم کرده باشد اما این پیوند با امامت و ولایت می‌نواند موجب قبولی توبه شود و بدی‌ها را به خوبی تبدیل کند.

 رحیم‌آبادی با بیان اینکه پیوند بین امام و امت، موجب دور زدن شیطان می‌شود، تصریح کرد: غفلت در مسیر ولایت و امامت گناه است و نباید ولی خدا را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه پیام مهم شور و حرارت برای شهادت کسانی که در مسیر عاشورا بودند مسئله بسیار مغتنمی است اما تمام ماجرا نیست، افزود: بزرگترین دلیل که این سوز برای شهادت کفایت نمی‌کند عاشورا است اشک بر اباعبدالله و شهید گناه را پاک می‌کند اما مهمتر این است که هدف آنان را بشناسیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان توطئه کردند تا از حرارت عاشورایی تشییع رئیس جمهور شهید کم کنند، افزود: حضور باشکوه مردم برای دشمنان پیام‌های زیادی داشت که از جمله آن لزوم مبارزه با ظالم و ظلم‌ستیزی است، چراکه این باعث ماندگاری در قلب‌ها می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید مسیر درخشنده و نورانی خدمت به مردم و انتخاب همین مسیر توسط مردم وظیفه امروز ما است، گفت: حرکت‌های شورآفرین و حماسی فتنه‌ها را می خواباند اما کفایت نمی‌کند چون ریشه فتنه‌ها هنوز وجود دارد و نباید غفلت کرد.

 رحیم‌آبادی با اشاره به حرکت کند روند پیشرفت کشور طی هشت سال دولت قبل و دو سال آخر دولت دهم، افزود: این مسیر را مردم با حضور خود در انتخابات تغییر دادند و با انتخاب، دقت و با بصیرت خود شهید آیت الله رئیسی را انتخاب کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک امانت بزرگی است که تاکنون به خوبی توسط ملت حفظ شده و خواهد شد، گفت: در ادامه هم باید چشم و گوشمان را به لسان رهبر معظم انقلاب باشد.

وی تأکید کرد: اکنون با بصیرت و هوشیاری در اوج اتحاد و همدلی باید امانت بزرگ انقلاب اسلامی در انتخابات پیش‌رو به کسی از جنس خادم ملت همچون شهید آیت الله رئیسی واگذار شود.

رحیم‌آبادی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی سطحی از مسئولیت‌پذیری را در جلوی چشم ملت گذاشت، گفت: امروز فرصت نیست که برخی افعی‌های رانده شده توسط مردم دوباره پا به عرصه بگذارند و برای کشور هزینه‌آفرین شوند.

وی گفت: با انتخاب رئیس جمهوری همچون شهید آیت الله رئیسی دوباره سیلی محکمی بر پیکره استکبار داخلی و خارجی خواهیم زد.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از