حالت تاریک
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

واریزی های‌مالیاتی‌به‌حساب شهرداری‌ها برای توسعه‌و عمران‌شهری‌هزینه شود

واریزی های‌مالیاتی‌به‌حساب شهرداری‌ها برای توسعه‌و عمران‌شهری‌هزینه شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: درآمدهایی که از محل مالیات به حساب شهرداری ها واریز می شود هدفمند برای پروژه های توسعه و عمران شهری هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در جلسه بررسی وصول درآمدهای مالیاتی بند(ب) تبصره 11 قانون بودجه اظهارکرد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت در تامین بودجه و هزینه های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می شود که منجر به رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها بایستی در راستای فرهنگ سازی مالیاتی باشد تا مردم استان آثار پرداخت مالیات را لمس کنند. 

وی گفت: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیاتشان ارتباط مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می کنند.

ذاکریان تاکید کرد: اعتباراتی که از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود نیاز است با برنامه و هدفمند در راستای تامین و توسعه زیرساخت ها و عمران شهری هزینه شود.

وی خواستار شد: پیرو تاکید استاندار در شورای برنامه ریزی استان طی سال جاری، شهرداری های چهار شهر بزرگ استان (بیرجند، قاین، فردوس و طبس) پروژه هایی را از محل درامدهای مالیاتی تعریف کنند و اعتبار محل اجرای این پروژه ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

وی پیشنهاد کرد: اعتبار پیش بینی شده از محل درآمدهای مالیاتی در قالب اعتبارات استانی در شورای برنامه ریزی استان با تعریف برای پروژه های مهم شهری و اتمام پروژه های نیمه تمام این حوزه در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از