حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

وجه‌امتیاز دولت سیزدهم نگاه به‌مردم است

وجه‌امتیاز دولت سیزدهم نگاه به‌مردم است

استاندار خراسان جنوبی گفت: وجه امتیاز دولت سیزدهم نگاه ویژه به مردم و هماهنگی بیشتر با نهادهاست از همین رو با همدلی و کار تیمی شاهد گسترش خدمات به مناطق محروم و دورافتاده هستیم.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت روز شنبه در آیین اتمام و بهره‌برداری از ۵۲۴ طرح‌ محرومیت‌زدایی، عمرانی، امنیت غذایی، اشتغالزایی، چهار هزار و ۸۰۰ برنامه اجتماعی و اهدای ۴۸۱ جهیزیه که با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران برگزار شد افزود: دولت سیزدهم ماموریت اصلی خود را بر عدالت محوری و محرومیت زدایی قرار داده که از الزامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: اجرای عدل و قسط برنامه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده تا زمینه برای ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بهره مندی آحاد جامعه از موقعیت‌ها و امکانات موجود مهمترین تعریف از محرومیت زدایی و عدالت محوری است که تا زمینه برخورداری همگان از خدمات مورد نیاز فراهم شود.

وی گفت: از همین رو دولت سیزدهم با گسترش خدمات زیربنایی تلاش دارد مردم از نعمات آب، برق، گاز، راه، ارتباطات، فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی به طور عادلانه برخوردار شوند.

قناعت افزود: استان خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها ضعف‌های جدی دارد که کمتر به آن توجه شده لذا آب، راه، ارتباطات و راه آهن موضوعاتی است که در استان‌های دیگر از ۲ دهه قبل انجام شده و این حوزه ها در خراسان‌ جنوبی نیازمند توجه ویژه است.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در استان بوده‌ایم و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به استان از سمت زابل، راه آهن و انتقال آب از مهمترین اقداماتی بوده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه انقلابی و دینی فارغ از توجیه اقتصادی، خدمات رسانی به مردم و آحاد جامعه را وظیفه خود می‌داند لذا اختلاف سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی با نظام سکولار غرب در همین مسئله است.

وی افزود: آنها برآورد هزینه - فایده می‌کنند اما نظام جمهوری اسلامی به دنبال اقامه قسط و عدل است تا آحاد جامعه از نعمت‌های خدادادی بهره مند شوند.

قناعت اظهار کرد: همدلی و وحدت رویه ایجاد شده بین نهادهای انقلابی، دولت و مجلس باید تداوم داشته باشد و اقدامات دولت سیزدهم و نهادها به ویژه سپاه پاسداران، نهادهای انقلابی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای اهداف کلیدی قابل توجه، تقدیر و تحسین است.

وی با اشاره به تلاش مدیران برای رشد تولید و اشتغالزایی گفت: نرخ بیکاری خراسان جنوبی قبل از دولت سیزدهم ۷.۷ بوده که اکنون حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه راه نیز خراسان جنوبی سال گذشته با احداث باند دوم راه‌ها رتبه دوم کشور را داشت که نشان می‌دهد با همین توان مالی اندک کار زیاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی می‌شود.

قناعت گفت: مردم استان خراسان جنوبی دیندار، متدین و پای کار نظام هستند و امیدواریم این استان در قراردادهای جدید محرومیت‌زدایی نیز ویژه دیده شود.

۵۲۴ طرح عمرانی، اشتغالزایی و امنیت غذایی به همراه چهار هزار و ۸۰۰ برنامه اجتماعی شامل اهدای جهیزیه، بسته معیشتی و نوشت افزار امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل ۳۰۴ طرح امنیت غذایی، ۱۴۸ طرح عمرانی و ۷۲ طرح اشتغالزایی است.

در این آیین به مناسبت هفته دفاع مقدس و نمایندگی از طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۸۱ سری جهیزیه، هزار و ۵۰۰ سری لوازم التحریر اهدا شد.

همچنین از جهادگران و مدیرانی که در طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی استان همکاری داشتند با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از