حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

وجود ۵۳۹ موقوفه قرآنی در خراسان جنوبی

وجود ۵۳۹ موقوفه قرآنی در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۵۳۹ موقوفه قرآنی در این استان وجود دارد که قدیمی‌ترین وقف قرآنی به حدود ۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» با اشاره به ثبت ۱۷ وقف جدید در استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: این وقف‌ها با نیات عزاداری امام حسین(ع)، فعالیت‌های قرآنی، کمک به مساجد و امامزاده‌ها و حمایت از کودکان بی‌سرپرست در استان به ثبت رسیده است.

وی از ثبت ۵۳۹ موقوفه قرآنی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: شهرستان طبس با ۱۰۷ موقوفه بیشترین تعداد موقوفات قرآنی را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه قدیمی‌ترین وقف قرآنی استان به حدود ۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد، تصریح کرد: این وقف قرآنی در روستای فلارگ بیرجند یک سهم کامل آب با نیت ۱۲ ختم قرآن توسط واقف خیراندیش حاجی محمد محسن القوری وقف شده است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی در استان خراسان جنوبی جوابگوی نیاز نیست، ادامه داد: وقف در زمینه قرآن نیازمند توجه بیشتر است و افراد می‌توانند به‌ صورت مشارکتی در وقف یک مکان سهیم شوند.

وی در ادامه از  آغاز مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۱۲۸ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی  رشته‌های آوایی  از امروز تا ۲۰ شهریورماه در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی نیز از روز پنج شنبه پنجم مهرماه با حضور ۷۵ نفر از منتخبان مرحله شهرستانی به میزبانی بیرجند برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از