حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

وحدت امت‌های مسلمان تنها راه مقابله با استکبارجهانی

وحدت امت‌های مسلمان تنها راه مقابله با استکبارجهانی

در شرایط فعلی تنها راه مبارزه با استکبار جهانی حفظ وحدت بین امت اسلامی است و پرداختن به اختلافات نتیجه‌ای جز رسیدن دشمن به هدفش که آن هم از بین بردن مسلمانان با تفرقه انداختن است، نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، حفظ وحدت و داشتن اتحاد و همبستگی از مواردی بوده که بارها در قرآن‌کریم و سخنان پیامبر اسلام(ص) و خاندانش مورد تاکید قرار گرفته و ایشان در هر فرصتی که بدست می‌آوردند جوامع اسلامی و ملت‌های مسلمان را به حفظ وحدت سفارش می‌کردند.

 در شرایط فعلی که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با تمام توان، ماهیت و اساس جهان اسلام را نشانه گرفته‌اند، وحدت و همبستگی بین آحاد مختلف مسلمانان یکی از کلیدی‌ترین ضروریات است و حفظ وحدت در جوامع اسلامی بی تردید رمز پیروزی آن جامعه است، همان‌طور که پیروزی انقلاب ۵۷، حاصل و نتیجه وحدت و اتحاد تمام اقشار ایرانی بود لذا حفظ وحدت و اتحاد و تکیه بر اشتراکات مذهبی در بین مسلمانان لازم و ضروری است.

کارشناس مذهبی در رابطه با اهمیت و ضرورت وحدت بین جامعه مسلمان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: پیامبر اسلام خود پدیدار آورنده وحدت بودند و همواره وحدت را عامل موفقیت امت اسلامی دانسته و پیشرفت جوامع اسلامی را در گرو حفظ وحدت می‌دانستند. 

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: مسئله وحدت برای مسلمین یک نیاز قطعی و بهترین وسیله برای مقابله با تفرقه‌افکنی و جنگ‌طلبی دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی است.

به گفته وی حفظ وحدت بین شیعه و سنی در کشور عامل اقتدار کشور در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر به مشترکات و ارزش‌های بین مسلمین اهمیت داده و گفته‌های قرآن در مورد وحدت را مبنا قرار می‌دادیم امروز شاهد اوضاع فعلی مردم غزه و فلسطین نبودیم، در حالی که اگر کشورهای اسلامی با اتحاد به میدان می‌آمدند رژیم صهیونیستی نابود و از روزگار محو می‌شد که امید است این وحدت بزودی حاصل شود و شاهد اضمحلال این رژیم کودک‌کش باشیم. 

حفظ اتحاد

حسینی تصریح کرد: بنابراین با حفظ اتحاد به محوریت اسلام، تاکید بر مشترکات مذهبی می‌توان در مقابل دشمنان اسلام مقابله کرد، همچنین علما و مسئولین کشورهای اسلامی نیز باید در جهت تحقق وحدت واقعی بین امت‌های اسلامی تلاش کنند.

 استاد حوزه و دانشگاه نیز با تاکید بر ضرورت وحدت در بین مسلمانان جهان گفت: پیامبر نگران همین اختلاف و تفرقه‌ بودند که بعد پیامبر به وجود آمد لذا همه ما باید به اتحاد بین شیعه و سنی فکر کنیم.

حجت الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: دشمن می‌خواهد اختلاف افکنی کند و ما باید نقطه مقابل دشمن عمل کنیم باید کاری کنیم که به دنیا بفهمانیم رژیم صهیونیستی یک دشمن است و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با این رژیم خیانت به دنیای اسلام است.

به گفته وی بر اساس حدیث پیغمبر که شیعه و سنی آن را نقل کرده است وظیفه داریم در مورد هفته وحدت جهانی فکر کنیم و جهانی حرف بزنیم چون قرآن بر این مسئله تاکید دارد و نیاز است نخبگان شیعه و تسنن ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وحدت شعاری نباشد

امام جمعه اهل سنت بیرجند هم در مورد ضرورت وحدت به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: ۴۵ سال شده که صحبت از وحدت می‌شود و در این راستا جلسات و همایش‌هایی هم برگزار می‌شود وحدت تا زمانی که در سطح شعار و صحبت و سخنرانی باشد هیچ‌گاه تحقق پیدا نخواهد کرد.

مولوی فاروقی ادامه داد:در شرایط فعلی باید به دنبال راهکارهای عملی وحدت باشیم و وحدت را پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به ما نشان دادند.

به گفته وی زمانی که گروهی از مهاجران به مدینه آمدند بین آن‌ها پیمان برادری بسته شد و اموال یکدیگر را با هم تقسیم کردند و‌ مثل دو برادر با حقوق مساوی با يکديگر زندگی کردند و جامعه شکل گرفت و در ایران هم باید به همین نحو وحدت شکل گیرد و همه اقشار از حقوق مساوی برخوردار باشند که متاسفانه در بسیاری از زمینه‌ها اهل سنت در میدان قرار ندارند و در مسئولیت‌ها نیستند. 

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: یکی از راهکارهای وحدت حق و حقوق مساوی همه است از هر قوم و نژادی که باشند چه شیعه و چه سنی و دوم عدالت است عدالت در همه زمینه‌ها باید صورت پذیرد و این دستور قرآن است که می‌فرماید: آن الله یامر بالعدل و الاحسان که اطاعت از این امر واجب است و حتی عدالت با دشمنان نیز جزو دستورات الهی است اگر این موارد رعایت شود وحدت خود به خود به وجود می‌آید .

تفرقه کشورهای اسلامی

فاروقی اظهار کرد: آن‌چه امروز در فلسطین و جنایت‌های رژیم صیهونیستی مشاهده‌ می‌کنیم علت تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی است ۵۷ کشور اسلامی اگر در کنار یکدیگر قرار بیگیرند به فرموده امام خمینی(ره) هر فردی یک سطل آب بریزد اسرائیل غرق می‌شود.

به گفته وی اختلاف و تفرقه بین کشورهای اسلامی هم وجود دارد علاوه بر آن در بین خود مسلمانان هم وجود دارد این ایده و نقشه دشمنان است که تفرقه بینداز و حکومت کن و خدا هم هشدار داده است وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ اندوهگین مباشید قدرت در دست شماست اگر مومن باشید.

وی افزود: در جای دیگری می‌فرماید ولا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وتذهب ريحكم نزاع و اختلاف نکنيد نزاع و اختلاف نکنید اگر این کار را کردید قدرت شما از بین خواهد رفت.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت:در شرایط فعلی قدرت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر در مقابل اسرائیل به خاطر اختلافات از بین رفته است و متاسفانه هر سال در ایران و برخی کشورهای اسلامي همایش‌ها برگزار می‌شود اما راهکارهای وحدت هنوز اجرایی نشده است.

فاروقی ادامه داد: دیگر از عوامل وحدت محبت است به این معنا که همدیگر را دوست داشته باشیم دستور پیامبر است هفته وحدت به نام پیامبر است باید به دستورات ایشان هم توجه داشته باشیم و دین هیچ مسلمانی کامل نمی‌شود مگر این که همدیگر را دوست باشیم.

به گفته وی کمترین درجه محبت هم این است که بغض و کینه و عداوت داشته باشیم به مقدسات یک دیگر توهین نکنیم به يکديگر احترام بگذارید و حق و حقوق يکديگر را پایمال نکنید بالاترین درجه محبت هم ایثار فدارکاری است.

وی تصریح کرد: راهکار وحدت هم این است که يکديگر را در آن چه نیاز است کمک کنیم همراه يکديگر باشیم و این‌ها راهکارهای وحدت است که اگر عملیاتی شود هم در ایران و هم در همه کشورهای اسلامی دلسوز يکديگر هستند و به هم کمک می‌کنند.

به گفته وی پیامبر اکرم(ص) پیام‌آور صلح و دوستی است ایشان می‌فرمایند,اگر کسی به شما ظلم کرد او را مورد عفو و بخشش قرار دهید اگر بدی کرد نیکی کنید و در عمل هم به این دستورات را خودشان انجام می‌دادند اگر کسی به پیامبر توهین می‌کرد ایشان پاسخ نمی‌دادند و رفتار و معاشرت خوب با دیگران، حیا و نجابت، پاکدامنی، صبور بودن از دیگر خصایص پیامبر بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از