حالت تاریک
در سه ماهه ابتدای امسال انجام شد؛

وصول ۷۵۵ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان‌جنوبی

وصول ۷۵۵ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۷۵۵ میلیارد ریال جریمه در سه ماهه ابتدای امسال از متخلفان تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی محدثی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۸۰ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد پرونده ۳۶۱  فقره رسیدگی و ۲۳ میلیارد ریال جرایم تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه بهداشت و دارو ۶۷ فقره پرونده از ابتدای امسال تشکیل  و ۶۳ پرونده رسیدگی شده که یک میلیارد ریال جریمه آن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

محدثی‌نژاد با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای امسال، ۲ هزار و ۱۳۰پرونده تشکیل که ۲ هزار و ۱۱۰ پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی این پرونده‌ها بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ در سه ماهه امسال هزار و ۴۹۴ پرونده وارد شعبه اجرای احکام شده و هزار و ۴۵۹ پرونده در شعب اجرای احکام مختومه و ۷۵۵ میلیارد ریال محکومیت آنها وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

محدثی‌نژاد ازانجام ۸۶۶ مورد بازرسی در سطح استان خبر داد و گفت: در گشت‌های تعزیراتی امسال ۱۱۰ فقره تخلف شناسایی و ۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی مشخص شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف در پرونده‌های تعزیراتی درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است، تأکید کرد: در بحث قاچاق کالا و ارز فراوانی تخلفات بیشتر در بحث قاچاق سوخت بوده است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از