حالت تاریک
امام‌‌ جمعه‌ نهبندان عنوان کرد:

پاسداری از ارزشهای نظام مهم‌ترین رویکرد سپاه پاسداران

پاسداری از ارزشهای نظام مهم‌ترین رویکرد سپاه پاسداران

امام‌جمعه‌نهبندان گفت: برخی فکر می‌کنند نظام، برای حفاظت از‌خود، در مقابل استکبار ایستاد در صورتی که برای پاسداری از شرافت،عزت،ناموس،استقلال و آزادی ملت، باقوت وبدو سهل‌انگاری در میدان مبارزه، مقاومت کرده است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری خاورستان، گفت: عملیات وعده صادق نامیده شد، تا دوستان و دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی به آن چه می‌گوید عمل می‌کند و این عملیات نشان داد که بیانات فرمانده معظم کل قوا از قبیل: "دوران بزن در رو" گذشته است؛ عبارات منطقی و با پشتوانه بوده است.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: اقدام جمهوری اسلامی بر اساس منشور سازمان ملل یک اقدام به طور کامل درست و بر مبنای اصل دفاع مشروع انجام گرفته و عملیات وعده صادق پاسخی به جنایت‌ها و تجاوزهای متعدد رژیم صهیونیستی و از جمله جنایات آنان در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن تعدادی  از مستشاران نظامی ایران در سوریه بوده است.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور با بیان این‌که انجام این عملیات برای ملت ایران در این مقطع زمانی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر و در راستای تامین امنیت ملی، حفظ و ارتقاء سطح بازدارندگی نظامی در برابر تهدیدات دشمن بود افزود:این عملیات به صورت واقعی بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی ملت ایران را به نمایش گذاشت و دشمنان باید بر روی این نکته بیش از پیش توجه و تأمل داشته باشند و از این پس در مقابل ملت بزرگ و مقتدر ایران، دچار خطای محاسباتی نشوند.

وی ادامه داد: در عملیات وعده صادق، ناتوانی گنبد آهنین بیش از پیش آشکار شد در این عملیات بیش از نیمی از موشک‌ها و پهبادهای تمام ساخت ایرانی که از مسافت بسیار دور پرتاب شده بود، با عبور از سامانه‌های دفاعی با دقت اهداف خود را منهدم کردند.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران با صراحت هرچه تمام قبل و حین عملیات اعلام کرد هر نوع واکنش رژیم صهیونیستی را تجاوزی دیگر تلقی کرده و با تهاجم سنگین‌تر پاسخ خواهد داد.

امام جمعه نهبندان با تاکید بر این که ایالات متحده آمریکا باید پیام و تهدید ایران را جدی گرفته و از هر نوع همراهی با رژیم صهیونیستی در اقدام احتمالی علیه جمهوری اسلامی اجتناب کند ادامه داد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که در صورت خطای محاسباتی و همراه شدن با رژیم جنایتکار صهیونیستی، تمام نیروها و پایگاههای آنان در منطقه و فرامنطقه، در مقابل جمهوری اسلامی و اضلاع جبهه مقاومت، به شدت آسیب پذیر است.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور ایران بارها اعلام کرده خواهان تقویت روابط با همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان بر اساس اصل حسن همجواری و منافع مشترک است و این پیام را هم با صراحت به همه کشورهای منطقه و همسایگان داده، در صورت ارتکاب اشتباه محاسباتی و قرار دادن زمین و فضای خود در اختیار دشمن ملت ایران برای تهاجم به کشورمان، آن کشورها به هدف مشروع برای مقابله با دشمن تبدیل خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشحالی برپایی جشن و پاکوبی و اعلام حمایت مردم از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده به جنایات متعدد این رژیم نشان می‌دهد این عملیات، یک مطالبه

 برحق عمومی و بر اساس عزم و اراده ملی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشحالی و حمایت سایر ملت‌ها در منطقه و فرامنطقه از مشروعیت بین‌المللی اقدام جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند اظهار کرد: این عملیات که دارای ماهیت به طور کامل دفاعی و پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی است نشان داد سیاست‌های جمهوری اسلامی و دوراندیشی‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا در چند دهه گذشته مبنی بر تقویت بنیه دفاعی و قدرت موشکی کشور، سیاست‌های درست عالمانه و واقع بینانه بوده است.

 وی با بیان این‌که اعتماد و اعتقاد ملت ایران و نیروهای مسلح کشورمان به پیروزی نهایی جبهه حق علیه است افزود: هیچ تردیدی وجپد ندارد که رژیم صهیونیستی هر نوع سیاست و اقدامی را در پیش گیرد ، با آن سیاست و اقدام، فقط خود را به نقطه پایانی موجودیت نامشروع، ظالمانه و جنایتکارانه‌اش نزدیک‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: برنامه حتمی استکبار، اعم از امریکا، انگلیس، اسرائیل و... همانطور که بارها در طول تاریخ به اثبات رسیده است، بلعیدن کشورهای مستقل و دست اندازی به منابع و منافع ملت ها است که نمونه بارز آن را می توان در اشغالگری اسرائیل جنایتکار در فلسطین دید.

در چنین فضایی که استکبار جهانی، حتی به روسیه و چین هم رحم نمی کند، نظام اسلامی ناگزیر به مجهز کردن کشور و دفاع از مرز و ملت و شرافت و عزت ملی است که این مهم،اکنون به مدد الهی و تدابیر ولایت و سربازان جان برکف، به نحو احسن در حال انجام است.

وی تاکید کرد:همه ملت ایران، یکدل و همصدا به یاری این نظام مقدس، شتافته و در همه میدان‌ها همچون گذشته، کمک کار جمهوری اسلامی، باشند. 

نکات راهبردی وعده صادق

امام جمعه نهبندان در بخش دیگری از صحبت‌های خودش به نکات راهبردی درباره عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل اشاره کرد و گفت: انتخاب رمز معنادار «یا رسول الله» برای عملیات عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل حاوی یک پیام مهم بود و آن اینکه جمهوری اسلامی به نمایندگی از همه امت اسلامی در سرتاسر جهان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد:  ایران بر خلاف تعیین خط قرمز صهیونیست‌ها هم از خاک خود و هم فراتر از  انتظار آنها، حملات گسترده‌تر و بزرگتری را انجام داد.

وی با اشاره به این که در عملیات وعده صادق ایران و محور مقاومت تهاجمی ترین عملیات نظامی خود را در حالی تجربه کردند که نه تنها اسرائیل بلکه اصلی‌ترین متحد آن یعنی آمریکا تدافعی‌ترین شرایط نظامی خود را سپری کردند افزود: آنها تنها کاری که می‌توانستند بکنند این بود که کمتر موشک دریافت کنند و کمتر آسیب ببینند.

به گفته وی عملیات وعده صادق ایران نشان داد که یکی از مهترین برآوردهای نظامی و راهبردی درباره ایران درست است؛ برآوردی که سال‌هاست می‌گوید جمهوری اسلامی می‌تواند همزمان بسیاری از منطقه غرب آسیا را در یک جبهه منظم علیه دشمنان خود به صف و وارد عملیات نظامی کند. 

وی با این‌که طراحی عملیات بر اساس یک جنگ نهایی نبود افزود: همه توان و فناوری نظامی در آن بکار نرفته بود ولی  یکبار دیگر قدرت موشکی ایران و نقطه زن بودن آن را نشان داد.

 وی ادامه داد: ایران تنها به اهداف نظامی شلیک کرد و در این حجم از شلیک موشک، دچار خطا در نقطه زنی نشد ضمن اینکه ناتوانی فناوری نظامی اسرائیل را نیز در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به نمایش گذاشت.

وی افزود: ابعاد عملیات «وعده صادق» از جغرافیای شلیک‌ها و مناطق هدف گذاری برای اصابت‌ها، تعداد و نوع پهپادها و موشک‌ها، تلفات و آسیب‌های دشمن، ابعاد اطلاعاتی و عملیاتی حمله تهاجمی ایران و .... ناگفته‌های فراوانی باقی مانده است و برداشت قطعی این است که ایران یکی از بزرگترین عملیات‌های پیشرفته پهپادی و موشکی جهان را انجام داده است. 

به گفته وی این عملیات انواع ادعاهای توهمی درباره توان نظامی و فناوری اسرائیل به عنوان پیشرفته‌ترین متحد آمریکا در منطقه را هم برملا کرد. 

وی ادامه داد: یکی از این ادعاها این بود که دشمنان ایران قادر هستند در قالب جنگ الکترونیک با فناوری‌های پیشرفته قبل از اقدام ایران، موشک‌ها و پرتابگرهای آن را از کار بیاندازند که ادعاها و دیگر داستان‌های توهمی مشابه را که در این سالها ساخته و پرداخته شده را نیز می توان بازخوانی و فهرست کرد.

وی اظهار کرد: منطقه غرب آسیا با این عملیات به دو بخش قبل و بعد آن تقسیم می‌شود.ثو ایران محاسبات زیادی را بهم زد و مهمتر از بهم زدن محاسبات راهبردی منطقه، انتقال این پیام  مهم بود که ایران زین پس بر اساس محاسبات جدید عمل می‌کند و تغییر موازنه شروع شده و طرف مقابل نیز راهی جز پذیرفتن آن ندارد

اتفاق پیش از تصور بود

امام جمعه نهبندان گفت: اتفاقی که افتاد، پیش از تصورها بود. حجم موشک و پهپادهای ارسالی در اولین رویارویی مستقیم از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی با غافل‌گیری در شدت آن همراه بود.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور به واسطه حمله نکردن به مرکز و شهرهای رژیم و تمرکز بر پایگاه های مهم در نقب(صحرای جنوب فلسطین) طبیعی است که تلفات انسانی جدی ای نداشته باشد، که البته بنظر می رسد هدف هم تلفات گیری انسانی نبوده است.

وی با بیان این‌که حجم سانسور رژیم جدی است و تمام تصاویر منتشر شده هم از سوی فلسطینی‌ها و فیلم برداری آنها شده است ادامه داد:طبق ادعای رسمی سخنگوی ارتش رژیم، آمریکا، انگلیس، اردن، عربستان، امارات و فرانسوی ها در مقابله با حمله ایران نقش آفرینی کردند. وی با تاکید بر این که موفقیت ادعایی رژیم، سهم رژیم نیست افزود: نفس تصمیم و اراده چنین اقدامی، معادلات منطقه ای را تغییر خواهد داد. 

به گفته وی تاکید علنی بایدن بر عدم پاسخ اسرائیل و همراهی در پاسخ دهی را می‌توان نتیجه پیغام های دیپلماتیک روزهای اخیر، حجم بالای حملات و رساندن پیغام ممکن بودن اراده و توان اجرای چنین حملات جدی تر، سنگین تر و با موشک های پر قدرت تر دانست.

وی تصریح کرد: عدم نقش آفرینی جدی و چشم گیر گروه ها ی مقاومت از حماس، عراق، حزب الله و یمن بنظرم تصمیمی دقیق برای به حاشیه نبردن اقدام و پیغام و ایجاد بازدارندگی مشخص بود.

وی تاکید کرد: به طور قطع این عملیات بی نظیر و کم نظیر در منطقه بود و ارزشش را باید با مدیریت صحیح رسانه‌ای، عدم توقع سازی کاذب، بازارها و موضع گیری‌ها و واکنشی دقیق پاسخ احتمالی رژیم حفظ کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از