حالت تاریک
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

پرداخت تسهیلات ساخت سردخانه برای زرشکاران پیگیری می‌شود

پرداخت تسهیلات ساخت سردخانه برای زرشکاران پیگیری می‌شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت بارگاه زرشک و سردخانه که از دغدغه‌های زرشکاران خراسان جنوبی است، در وزارت‌خانه به طور جدی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خاورستان، محمدمهدی برومندی روز جمعه در بازدید از باغات زرشک شهرستان‌های قاینات و زیرکوه اظهار کرد: به دلیل نبود فضای مناسب برای خشک کردن زرشک، کشاورزان ناچارند که محصول را زودتر از موعد و به قیمت خیلی پایین و به واسطه‌ها به فروش برساند.

وی در خصوص آفات این محصول راهبردی خراسان جنوبی از اعزام تیم تخصصی باغبانی به منطقه در هفته آینده خبر داد و گفت: قاینات یکی از شهرستان‌های فعال خراسان جنوبی در حوزه باغبانی و قطب تولید زرشک و زعفران و سایر محصولات است که لازم بود که این بازدید انجام شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در فصل برداشت زرشک قرارداریم و به زودی برداشت زعفران هم آغاز خواهد شد؛ با مسئولان استانی اعم از استاندار خراسان جنوبی و معاونان وی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان هماهنگی‌هایی در خصوص بررسی مشکلات و رفع موانع زرشکاران خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: امروز از باغات شهرستان‌های زیرکوه و قاینات بازدید و از نزدیک با باغداران در خصوص مشکلات آنها گفت و گو شد و قرار شد مشکلات بطور خاص در وزارتخانه پیگیری شود.

برومندی تاکید کرد: لازم است یک تصمیماتی در سطح ملی در جهت حمایت از باغداران داشته باشیم و این تصمیمات در وزارت‌خانه اتخاذ خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که تسهیلات بارگاه زرشک و احداث سردخانه که از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه است، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص پیگیری امور مختص واحدهای صنایع کشاورزی در ارتباط با برندسازی و معرفی به سازمان غذا و دارو از بهره‌برداران حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرمانداران شهرستان‌های قاینات و زیرکوه هم حضور داشتند و معاون وزیر ضمن بازدید از باغات زرشک و دیدار با کشاورزان منطقه از نزدیک پای درد و دل زرشکاران نشست و مشکلات آنان را بررسی کرد.

برومندی همچنین در ادامه از شرکت خوشه سرخ قاینات، واحد بسته بندی زرشک افین و شرکت تروند زعفران قاینات بازدید کرد.

خراسان جنوبی رتبه اول کشت و تولید زرشک را در ایران به خود اختصاص داده‌ است.

سطح زیر کشت زرشک خراسان جنوبی که از آن به عنوان "یاقوت سرخ کویر" نیز یاد می‌شود بیش از ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار و پاییز فصل برداشت این محصول است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از