حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد؛

پرداخت ۲۶.۵ درصد حقوق فرهنگیان براساس رتبه‌بندی

پرداخت ۲۶.۵ درصد حقوق فرهنگیان براساس رتبه‌بندی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۶.۵ درصد حقوق دریافتی فرهنگیان استان از محل قانون رتبه‌بندی پرداخت می‌شود و احکام ۲۱۲ نفر تاکنون آماده شده است.

به گزارش خاورستان، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز یکشنبه در همایش مدیران مدارس استان که همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئوکنفراسی رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: هیچ تقلیل رتبه‌ای درخصوص اعتراضات نداشته‌ایم و درصد بسیار اندکی باقی مانده‌اند که با راهکار دولت رتبه‌بندی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  افزود: در آستانه سال جدید نیازمند همت جدی از سوی مدیران و معلمان هستیم تا ضمن کسب موفقیت در عرصه‌های آموزشی، در بخش تربیت هم بتوانیم نقش موثری داشته باشیم.

موسوی‌نژاد گفت: امروز کمترین چالش در مدارس استان را شاهد هستیم و در هدایت تحصیلی نیز همه تلاش‌ها به سمتی است که دانش آموزان بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی ادامه داد: معلمان با مسئولیت‌ترین اقشار در جامعه هستند از همین رو مبارزه با فساد در بین جامعه معلمان نیز مورد انتظار است تا در راستای صیانت از دولت و تربیت نسل انقلابی بتوان موثر واقع شویم.

موسوی‌نژاد گفت: سال تحصیلی جدید با کمبودهای مواجه بوده که نیروی انسانی مهمترین مساله است و نمی‌توان از بیرون به حل این مساله کمک کرد بنابراین مدیران مدارس باید حداکثر یاری را داشته باشند تا در این زمینه با کمترین چالش مواجه شویم.

وی اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی نیز همچنان از مشکلات آموزش و پرورش است که در سایه گسترش انبوه سازی و رشد جمعیت پابرجاست در صورتی که اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیاده می‌شود همه باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دشمن امروز با شیوه‌های خاص به سمت دانش آموزان می‌رود لذا در این خصوص باید مدیران و معلمان حساسیت ویژه داشته باشند.

وی درباره مدارس پیشگام گفت: سبک جدید تعلیم و تربیت را باید در مدارس پیاده سازی کرد که در این خصوص آموزگاران، دبیران، معلمان و مدیران مسئولیت سنگینی دارند و باید حس مشارکت دانش آموزان تقویت شود.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه اول مهر شروع سال تحصیلی است ادامه داد: مدیران با جدیت پروژه مهر را اجرایی کنند و از سوم مهر که سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است جشن‌های دانش آموزی به شکل مطلوب دنبال شود تا مفاهیم مهدویت را به دانش آموزان منتقل کنیم لذا به صرف اجرای سرود نباید اکتفا کرد.

وی گفت: همچنین از تعدد برنامه‌ها در آموزش و پرورش باید پرهیز کرد لذا طرح‌ها و برنامه‌های هر حوزه یا دستگاه اجرایی باید با پیوست اعتباری به آموزش و پرورش ارجاع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: حفاظت امنیتی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است که با نصب دوربین به دنبال رفع آن هستیم، آزمون استخدامی نیروهای خدمتگزار هم به زودی برگزار می‌شود تا بتوان از این محل کمبود نیرو در بخش خدمات را جبران کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از