حالت تاریک
کارشناس مذهبی:

پیاه‌روی اربعین لرزه بر اندام ظالمین انداخت

پیاه‌روی اربعین لرزه بر اندام ظالمین انداخت

کارشناس مذهبی گفت: ترس دشمنان از نهضت امام حسین علیه‌السلام وجود دارد اما راهپیمایی اربعین لرزه بر اندام ظالمین ‌انداخت.

محمدحسین جعفری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن تسلیت اربعین اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، گفت: تفاوت ندارد که به چه مسکلک و عقیده‌ای پایبند باشیم، ارادت ادیان مختلف به آستان اباعبدالله‌الحسین با نذر هر ساله را شاهد هستیم و این امر ریشه در ذات واقعه کربلا و امام حسین علیه‌السلام که دربردارنده تمام سجایای اخلاقی و انسانی بوده نهفته است.

اربعین؛ کشش جمعی به سمت ذات اباعبدالله‌الحسین است

وی ضمن بیان این‌که اگر ذات امام حسین علیه‌السلام خالی از سجایا بود هرگز شاهد اتفاقاتی از این دست در بین پیروان سایر ادیان نبودیم، گفت: مکتب عاشورا هر ساله خیل عظیمی از مردم را دور هم جمع می‌کند و بارزترین نمونه آن کنگره عظیم اربعین حسینی است که مملو از اخلاق، صلح و کارآمدی بوده و این کنش هویتی جمعی دارد.

این کارشناس مذهبی ادامه‌داد: اربعین این کششی که در بین همه مردم و ادیان مختلف به فرهنگ حسینی را شاهد هستیم از وجود عفو و حضرت سیدالشهدا که سجایای اخلاقی در عمل و رفتارش موج می زند و در تاریخ به‌جای مانده، نشات گرفته است.

جعفری با بیان این‌که نهضت امام حسین علیه‌السلام ریشه در خدا و دین الهی دارد، یادآورشد: انسان به‌عنوان مخلوق از فطرت الهی به نص صریح قرآن بهره برده و مضمون آیه فطرت «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ» است.

وی گفت: نوجوان و جوان هر عصر وزمانی چون دارای فطرت و نهاد پاکی است خواه، ناخواه جذب پاکی و فطرات الهی می‌شود و به اهل وجودی خود برمی‌گردد چراکه از آن قوام گرفته و نهضت و عمق قیام حسینی جز پاکی و صداقت چیز دیگری ندارد.

این کارشناس مذهبی تصریح‌کرد: هر ندایی در هر عصری از زمان دعوت به حق و حقیقت کند انسانها را علیه تبعیض، فساد، ظلم و ستم بشوراند صاحبان قدرت و مستکبرین عالم در مقابل آن می ایستند چراکه منافع آنها به خطر می‌افتد.

اربعین لرزه بر اندام ظالمین انداخت

وی یادآورشد: ترس دشمنان دین حقیقی خدا از نهضت امام حسین علیه‌السلام که قلب‌ها را مالامال از عشق و تحول می‌کند یک امر کاملا طبیعی است حال اگر این تحول درونی در بیرون نیز همانند راهپیمایی اربعین ظهور و بروز داشته باشد که قطعا لرزه بر اندام ظالمین می‌اندازد.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از