حالت تاریک
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری خراسان‌جنوبی:

کارگروه ویژه صلح‌وسازش در خراسان‌جنوبی شکل می‌گیرد

کارگروه ویژه صلح‌وسازش در خراسان‌جنوبی شکل می‌گیرد

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان گفت:کارگروه ویژه صلح و سازش در پرونده‌های مهم در راستای گسترش آن راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسین وکیل زاده ثانی گفت: اعضای این کارگروه را نماینده شورای حل اختلاف، فرمانده نیروی انتظامی و خادمیاران رضوی تشکیل می‌دهند و قرار است در رابطه با راهکارهای گسترش صلح و سازش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود این نهاد‌ها تبادل نظر شود.

وی افزود: این جلسه در راستای هم‌افزایی و هم اندیشی برای گسترش صلح و سازش با حضور فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند و کلانتری‌های شهر بیرجند و کانون مشاوران حقوقی خادمیاران و صلح یاران رضوی استان برگزار شد.

به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان قرار است از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها در جهت توسعه این امر مهم استفاده شود. 

 وکیل زاده ادامه داد: طرح صبر یا همان صلح وسازش از سنوات گذشته در سطح کشور با استفاده از ظرفیتهای مردمی معتمدین و ریش سفیدان محلی اجرا شده است و هم اکنون با حمایت دادگستری در دست اقدام است.

در این جلسه هم چنین قبولی قاضی بازنشسته و مدیر کانون مشاوره حقوقی خادمیاران و صلح یاران استان از صلح و سازش به عنوان یک فریضه بزرگ یاد کرد و کانون مشاوره حقوقی را به عنوان یک ظرفیت مردمی معرفی و پیشنهاد کرد: در قالب یک تفاهم نامه هم می‌توان امر مهم صلح و سازش را با بکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود دربخشهای مختلف اجرایی کرد.

 فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند نیز در این جلسه گفت: مبنای کار در کلانتری‌ها به عنوان یک خدمت بزرگ بر صلح و سازش است و در این راستا حدود ۷۵ درصد پرونده به صلح و سازش ختم می‌شود.

وی هم چنین از اعلام آمادگی مجموعه کارکنان انتظامی برای اجرای طرح صلح وسازش خبر داد.

در پایان هم تعدادی از شرکت کنندگان در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر تلاش همگانی برای مختومه شدن دعاوی قابل گذشت قبل از ارجاع به مرجع قضایی تاکید کردند .

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از