حالت تاریک
سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

کاهش ۱۱ درصدی جرایم نیروهای مسلح در خراسان‌جنوبی

کاهش ۱۱ درصدی جرایم نیروهای مسلح در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی از کاهش ۱۱ درصدی پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمدحسین محمدپور امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی‌بر پیشگیری از وقوع جرم، گفت: مقام معظم رهبری اتقان و استحکام آرا و کاهش زمان رسیدگی دادرسی مورد تأکید قرار دادند؛ سال ۱۴۰۱ متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای نظامی ۲۳ روز بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ روز رسید و از کاهش ۵۲ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در زمینه اتقان و استحکام آرا، ۱۰۰ درصد پرونده‌های سال گذشته که از دادگاه تجدید نظر برگشته، بدون نقض بوده و تأیید شده است، افزود: سال گذشته در دادگاه‌ها و دادسراهای نظامی ۴۳۳ جلسه رسیدگی الکترونیکی برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح، در پیشگیری از وقوع جرم پیشگام بوده و خراسان جنوبی در این زمینه پیشرو است، ادامه داد: در سطح نیروهای مسلح ۹۱ دوره آگاه‌سازی پیشگیری از وقوع جرم با ۱۸۳ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده و ۳۴ هزار و ۱۹۸ نفر ساعت از آموزش‌های ارائه شده برخوردار شده‌اند.

معافیت کیفر سربازان فراری با طرح «بازگشت به سنگر» 

محمدپور با بیان اینکه طرح «بازگشت به سنگر» تا ۱۵ تیرماه جاری در سطح استان اجرایی می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح، تمام سربازان فراری که به محل خدمت یا دادسرای نظامی مراجعه کنند، از کیفر معاف می‌شوند.

وی از کاهش ۱۱ درصدی پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: سال گذشته ۸۰ درصد آرای صادره در سازمان قضایی نیروی‌های مسلح استان مجازات‌های جایگزین حبس بوده که برای ۵۵ درصد این آرا حکم تعلیق اجرا صادر شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به بازدارندگی تعلیق اجرای مجازات، اظهار کرد: تنها ۱۱ درصد پرونده‌ها تعلیقی اجرایی شده، مجدد مرتکب جرم شده‌اند‌ که نشان می‌دهد تعلیق اجرای پرونده واقعا بازدارنده بوده است.

وی با بیان اینکه دخالت نظامی‌ها در انتخابات ممنوع است و اگر دخالت کنند براساس قانون جرم محسوب می‌شود، افزود: تاکنون محکومیت نیروهای مسلح در زمینه دخالت انتخاباتی نداشته‌ایم و فرار از خدمت، ایراد ضرب و جرح، خسارت مالی به تجهیزات و موادمخدر شایع‌ترین جرائم نیروی‌های مسلح در استان است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی در خصوص موافقت رهبری با عفو محکومین واجد شرایط به مناسبت عید غدیر، تصریح کرد: آمار جرائم در استان پایین بوده بنابراین تعداد افراد مشمول عفو هم پایین است اما علاوه‌ بر عفوهای عمومی در سوم خرداد به مناسبت آزادی خرمشهر، به نظامی‌ها عفو جداگانه داده می‌شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از