حالت تاریک
معاون دانشگاه فرهنگیان کشور عنوان‌کرد:

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه نیاز کشور به ۱۰۰ هزار نفر معلم است، گفت: با خروجی های فعلی از دانشگاه فرهنگیان نمی توان این نیاز را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، حسن مروتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نیاز فعلی کشور یکصد هزار معلم است که با خروجی های فعلی، نمی توان نیاز را برطرف کرد.

وی تسلط به مسائل فرهنگی، اجتماعی، برخورد با دانش‌آموز و... را مهم دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و شهید جمهور نسبت به دانشگاه فرهنگیان، افزود: دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلم، باعث تحول در کشور می‌شود.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور گریزی به حرکت اشتباه و تعطیلی مراکز تربیت معلم در گذشته زد و یادآور شد: این رکود تنش‌هایی را به مجموعه وارد کرد.

مروتی با بیان اینکه در حال حاضر داشگاه فرهنگیان یکصد هزار دانشجو دارد، ورودی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ را ۳۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه از بدو ورود حقوق دریافت کرده و مدت زمان تحصیل به عنوان سوابق کاری آنها محاسبه می‌شود.

به گفته وی امسال تعداد زیادی زیر رتبه هزار در رشته علوم انسانی برای این دانشگاه ثبت نام کردند و با توجه به نیاز یکصد هزار نفری معلم در کشور، از فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه ها برای دبیری آزمون استخدامی برگزار می‌شود و طبق ماده ۲۸ این افراد نزد دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی لازم را گذرانده تا جذب بدنه آموزش و پرورش شده و نیاز و کمبودها تا حدودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور ۳۱ دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود، گفت: به طور مثال در خراسان جنوبی دانشکده های بیرجند، قائن، فردوس و... تحت مدیریت یک دانشگاه کلی قرار می‌گیرد.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به پتانسیل‌های خوب در این استان، معدل بالای دانش آموزان نسبت به نرم کشوری خواستار فرهنگ سازی برای جذب این نخبگان به سمت دانشگاه فرهنگیان شد.

مروتی با توجه به کمبود فضا برای دانشگاه فرهنگیان از همه ادارات و مسئولان اعم از استاندار، فرماندار، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و... درخواست کمک و قرار دادن اماکن بلااستفاده به دانشگاه فرهنگیان شد.

به گفته وی برای هر استان یک طرح جامع پیش بینی شده که این مهم در خراسان جنوبی آغاز شده است که همه فضاهای خوابگاهی، آموزشی، ورزشی و... در آن دیده شده و اجرای این مهم در صرفه جویی هزینه‌ها نقش مهمی دارد.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه تعداد پست های سازمانی از سه هزار به ۱۰ هزار و ۵۰۰ پست ارتقا پیدا کرده است، گفت: از این تعداد نیمی کارمند و نیم دیگر اعضای هیأت علمی هستند.

وی در پایان از خیران خواست در زمینه تأمین فضا، ساخت و... یاریگر دانشگاه فرهنگیان باشند.  

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از