حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد:

کمبود ۱۷۵۲ معلم در خراسان‌جنوبی برای مهرماه ۱۴۰۳

کمبود ۱۷۵۲ معلم در خراسان‌جنوبی برای مهرماه ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: محاسبه تراز نیروی انسانی در ابتدای مهرماه ۱۴۰۳ حاکی از کمبود هزار و ۷۵۲ معلم در استان دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا موسوی‌نژاد امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش حتمالاً هفته آینده اعلام می‌شود و تا ۲۸ اردیبهشت ماه باید وضعیت حوزه‌ها و کانون‌های ارزیابی استان مشخص باشد.

وی با بیان اینکه سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۵۵۱ معلم است، گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر خانم و ۳۰۱ نفر آقا هستند که بلافاصله بعد از اعلام نتایج مورد ارزیابی تکمیلی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در ابتدای مهرماه امسال هزار و ۷۵۲ معلم نیاز خواهیم داشت که از طریق استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان و حق التدریس تأمین خواهد شد.

موسوی‌نژاد ادامه داد: ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ در بخش آموزشی هزار و ۴۳ نفر خواهد بود که ۱۶۸ نفر از افراد متعهد به خدمت (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ۸۷۵ نفر نیز از محل ماده ۲۸ است.

موسوی‌نژاد با اشاره به وضعیت تراز نیروی انسانی در مهرماه ۱۴۰۳ بیان کرد: در این بازه زمانی خروجی از آموزش و پرورش استان ۳ هزار و ۲۳۲ نفر است در حالی که ورودی ما در همه بخش‌ها (آموزشی، تربیتی، مشاور و …) هزار و ۴۸۰ نفر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: نقل و انتقال نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان باید به گونه‌ای باشد که در منطقه‌ای مازاد و در نقطه‌ای کسری نیرو نداشته باشیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه امتحانات نهایی حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه استان از ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های امتحان نهایی نیاز به تجهیزاتی از جمله وسایل سرمایشی دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

وی یادآور شد: از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین تعداد ۴۲ هزار و ۷۲۳ نفر در قالب ۸ هزار و ۴۹۳ خانواده اسکان داشتند که بیشترین آمار پذیرش مربوط به شهرستان طبس و بعد فردوس بوده است.

طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: در حال حاضر درصد باسوادی استان بالای ۹۸ درصد است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره‌های سه‌گانه  سوادآموزی در حال آموزش هستند، افزود: طرح روستای باسواد با هدف  انسداد مبادی بی‌سوادی، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل و آموزش مهارت‌های جدید مورد نیاز روستاییان در استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح مردم پایه با مشارکت اهالی روستا انجام خواهد شد و شورای سواد روستا نقش کلیدی در اجرای طرح خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان با اشاره به ۱۲ اردیبهشت و هفته معلم، خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت مقام معلم از ۳۷ معلم استانی و شهرستانی و ۵۱ مدیر و معاون تجلیل می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از