حالت تاریک
کمک ۲۵ میلیاردی به خانواده‌های چند قلو استان
معاون کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

کمک ۲۵ میلیاردی به خانواده‌های چند قلو استان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو (سه نوزاد و بیشتر) به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،به نقل از روابط‌ عمومی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی در جمع خبرنگاران گفت: حمایت از خانواده‌های چند قلو یکی از اقدامات کمیته امداد بوده و بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضا رسیده است، این نهاد خدمات متنوعی را به آنها ارائه می‌دهد.

وی افزود: این حمایت می‌تواند کمکی در راستای مشوق‌های جمعیتی به خانواده‌ها تلقی شود لذا با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره خراسان جنوبی به جامعه هدف و مشمولان این طرح اشاره کرد و گفت: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده سه قلو و بیشتر باشند، مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به این خانواده‌ها در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن، کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی است که ارائه آن پس از تایید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان کمیته امداد خواهد بود.

حسینی گفت: از آغاز این طرح تاکنون به ۲۱ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن مبلغ ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده همچنین کمک معیشت بلاعوض به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده به مشمولان طرح در استان بوده است.

وی از پرداخت وام خرید مسکن به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مشمولان طرح پشتیبانی و حمایت از خانواده‌های چندقلو خبر داد و افزود: همچنین کمک به تامین پوشاک، شیر خشک و سبد غذایی به مبلغ چهار میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد استان خراسان جنوبی به خانواده‌های مشمول صورت گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از