حالت تاریک

گلایه استاندار از تاخیر درپرداخت وام ازدواج درخراسان‌جنوبی

گلایه استاندار از تاخیر درپرداخت وام ازدواج درخراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: از بانک‌های استان به دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه‌‌مند هستیم.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با گلایه از تاخیر در پرداخت واج ازدواج گفت: خراسان جنوبی در زمینه ثبت ازدواج جزو استان‌های نخست است اما در پرداخت تسهیلات در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

وی در ادامه افزود: استان‌هایی از جمله خراسان جنوبی از تشتت و پراکندگی تصمیم‌گیری‌ها در مرکز کشور رنج می‌برند و در مجموعه‌های دولتی موازی کاری انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از طرفی به جای خروجی مناسب جلسات افراد بیشتر به دنبال شکل ساختاری و ظواهر برگزاری جلسات هستند و در استان‌ها نیز مسئولان عادت کرده‌اند؛ عادتی که مرکز به استان‌ها القا کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که استان‌ها با یک نسخه واحد دیده می‌شوند در حالی که در حوزه‌های مختلف از جمله جوانان باید نگاه و تصمیم گیری‌ها متفاوت باشد.

قناعت تصریح کرد: یکی از ضعف‌های دیگری که وجود دارد این است که بر یک اساس اعتبار در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد لذا انتظار داریم در نهادهای تصمیم‌گیر این موارد دیده شود.

وی متکر شد: در موضوعات فرهنگی و ازدواج در برخی استان‌ها فقط مساله فرهنگی است در حالی که در خراسان جنوبی موضوع ازدواج به مسائل اقتصادی و معیشتی وابسته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از لحاظ فرهنگی سطح استان نسبت به مابقی استان‌های کشور بسیار بالاست اما نه اینکه ضعف نداشته باشیم چون رتبه استان در نرخ ولادت پارسال ۱۸.۱ بود و ضعف اقتصادی و زیرساخت‌ها در استان جدی است چون شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا کارخانه‌های تولیدی بزرگ نداریم.

وی در ادامه گفت: از طرفی نقدینگی بانک‌های استان پایین است و در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج عقب هستیم یا به همین دلیل بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان عقب می‌ماند.

قناعت تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد ما نیز در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ به اداره کل ورزش و جوانان استان کمک می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها و تفاوت نیازهای خراسان جنوبی با استان‌های دیگر خاطرنشان کرد: در هفته‌های آینده چند پرواز جدید به استان افزوده می‌شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از