حالت تاریک
تا هفته‌ دولت امسال؛

یادمان‌های شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی تکمیل می‌شود

یادمان‌های شهدای گمنام  در خراسان‌جنوبی تکمیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۵ یادمان شهدای گمنام استان تا هفته دولت امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در کمیته یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان با اشاره به وجود یادمان شهدای گمنام در ۶۹ نقطه استان گفت: تاکنون ۵۲ یادمان تکمیل شده و ۱۵ یادمان در حال ساخت است.

وی افزود: دو نقطه (استانداری و دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند) نیز بدون یادمان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تکمیل یادمان‌های در حال ساخت نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار این یادمان‌ها تا هفته دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین نقطه از استان تقاضای تدفین شهید گمنام را دارند، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، روستای علی آباد لوله(شهرک بعثت) و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر در شهرستان خوسف از مکان‌های اولویت‌دار برای تدفین شهدای گمنام در استان است که باید زیرساخت‌ها لازم را از قبل آماده داشته باشند.

وی بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی می‌تواند شناسنامه فرهنگی و هویتی برای مرکز استان باشد، گفت: ضرورت تاسیس این موزه در کشور از سال‌های قبل مطرح شده بود و استان‌های مختلف ساخت آن را شروع کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موزه دفاع مقدس استان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: در سفر اول و دوم رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی منابع اعتباری خوبی به این پروژه اختصاص یافت.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس استان باید سریعتر تکمیل شود، از شهرداری بیرجند خواست تا فضای سبز محوطه این مجموعه را در اولویت نخست احیای فضای سبز شهر قرار دهد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از