حالت تاریک
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:

۱۰۲ سایت ارتباطی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

۱۰۲ سایت ارتباطی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ایجاد ۱۰۲ سایت جدید ارتباطی در همه شهرستان‌ها در دستور کار است که ۱۳۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مصطفی بهی در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با شتاب خوبی بحث توسعه ارتباطات در روستاها در دستور کار بوده که ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که ۲۷ هزار خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در ۶۴ روستای جدید با جمعیت بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ خانوار پوشش تلفن همراه ایجاد شده‌ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان از ظرفیت مکالمه تلفن همراه به بهره‌مند هستند.

بهی با بیان اینکه ایجاد ۱۰۲ سایت جدید ارتباطی در همه شهرستان‌ها در دستور کار است که ۱۳۹ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، افزود: همچنین در سال جاری ارتقای ۴۶ سایت هدف‌گذاری شده است که ۶۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وسعت زیاد و تراکم پایین جمعیت خراسان جنوبی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را هزینه‌بر می‌کند و به همین دلیل شتاب توسعه ارتباطی از ما گرفته شده است، تصریح کرد: برای ایجاد برخی سایت‌ها در نقاط صعب العبور نیازمند برق‌رسانی و ایجاد جاده هستیم که برای تسریع کار نیازمند همراهی استان هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا زیرساخت‌های ارتباطی استان را برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم کنیم اما در اجرای برخی طرح‌ها توسعه‌ای نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از