حالت تاریک
شهردار بیرجند:

۱۹پروژه شهرداری‌بیرجند افتتاح و کلنگ زنی شد

۱۹پروژه شهرداری‌بیرجند افتتاح و کلنگ زنی شد

همزمان با ششمین روز از هفته دولت، ۱۹ پروژه شهرداری بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خاورستان،شهردار بیرجند در آیین افتتاح پروژه پل و میدان شهید فایده شهر بیرجند به نمایندگی از ۱۹ پروژه شاخص شهری اظهار کرد: شهرداری بیرجند برای این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده یا در نظر گرفته است.

مهدی بهترین با اشاره به بهره برداری از پل و میدان شهید فایده اظهار کرد: پل و میدان شهید فایده یکی از پروژه های اصلی است که مساحت پل ۳۲۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: مساحت میدان شهید فایده هم ۱۴۰۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است.

شهردار بیرجند یادآور شد: این میدان شبیه تابلوی نقاشی است که تمام مراحل آن از طراحی، اجرا، نصب و رنگ آمیزی توسط مجموعه داخلی شهرداری انجام شده است.

وی از کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری احداث ۸۴ واحد مسکونی برای اولین بار در تاریخ شهر خبر داد و افزود: این سرمایه گذاری ۱۹۰ هزار مترمربع تولید مسکن در بیرجند خواهد داشت و ۹۵ هزار شغل در ۲ سال ایجاد می شود که گردش مالی آن سه هزار میلیارد ریال است.

بهترین ادامه داد: تملک و تخریب ۱۱۰۰ مترمربع از املاک میدان ابوذر برای احداث باغ شهرداری و میدان اجتماعات با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: توجه دولت در ۲ سال اخیر به مدیریت شهری به ویژه شهرهای کوچک بی نظیر بوده است.

علیرضا عباس زاده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بودجه شهرداری های استان طی ۲ سال گذشته افزایش داشته است، افزود: دولت سیزدهم در تامین امکانات شهرداری به ویژه تجهیز ناوگان موتوری توجه خاص داشته و در یک سال اخیر ۴۸ دستگاه خودرویی به شهرداری های استان تحویل داده ایم که بی سابقه بوده است.

۱۹ پروژه شهرداری بیرجند افتتاح و کلنگ زنی شد

وی اظهار کرد: در شهرهای مختلف استان بسیاری از پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به عمران شهری بوده به خصوص از این حیث اختصاص قیر رایگان کمک های دولت بی سابقه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود، دولت توفیقات زیادی داشته افزود: پایان جشن گازرسانی در روستاهای استان خراسان جنوبی در شرایط سخت تحریم و بدخواهی بدخواهان نشان از کار و تلاش دولت سیزدهم دارد که همکاری و همراهی مردم و مسوولان هم اثر بخش بوده است.

همزمان با هفته دولت امسال ۹۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۸۷۰ هزار میلیارد ریال در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۸۰۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، قابل افتتاح است و عملیات اجرایی ۵۴ پروژه شهری و روستایی نیز با اعتبار ۶۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در استان آغاز خواهد شد.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به‌ دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رییس‌جمهور و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به‌ نام هفته دولت نام‌گذاری شده‌است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از