حالت تاریک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۳۰هزارمترمربع پروژه بهداشتی در خراسان‌جنوبی تکمیل شد

۳۰هزارمترمربع پروژه بهداشتی در خراسان‌جنوبی تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در دولت سیزدهم ۳۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی را تکمیل و تحویل داده‌ایم و هم اکنون ۹۳ پروژه با ۱۲۰ هزار مترمربع در همه شهرستان‌ها در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمد موسوی میرزایی در نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با سخنگوی دولت سیزدهم به بیان دستاوردهای دولت در حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سال ۱۳۶۶ راه‌اندازی شد و امروزه با ۶۵ کد رشته و ۱۱ رشته تحصیلات تخصصی و چهار هزار دانشجو و ۳۳۵ عضو هیات علمی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه بیان کرد: ۱۵ بیمارستان، ۹ دانشکده، هشت هزار و ۶۴۵ پرسنل و کارکنان دانشگاه، ۴۰۰ پایگاه بهداشتی و ۸۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با شعار اجرای عدالت اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است، افزود: در این دولت تاکنون ۳۰ هزار متر مربع پروژه بهداشتی و درمانی را تکمیل و تحویل داده‌ایم و هم اکنون نیز ۹۳ پروژه با ۱۲۰ هزار مترمربع در همه شهرستان‌ها در دست اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی را خدمت مستمر دیگر از نظام برشمرد و ادامه داد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از جمله دو دستگاه ام، آر، آی، ۲۵ دستگاه دیالیز وارد استان شده است.

موسوی میرزایی از تکمیل پروژه بیمارستان خوسف و بشرویه در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان و پانسیون پزشکان و کلینیک، احداث آشیانه اورژانس هوایی و پروژه ارتقای بیمارستان در شهرستان نهبندان از دیگر فعالیت‌ها در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف دولت، مناطق مرزی و محروم در توسعه این امکانات مورد توجه ویژه قرار گرفت، بیان کرد: سه متخصص رایودلوژی در این شهرستان مرزی مستقر شده و تجهیزات دیالیز و آزمایشگاهی آنان تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اقدامات و پروژه‌ها و خدمات و تجهیزات پزشکی در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت و عنوان کرد: فعالیت احداث ۱۵۰ تخت بیمارستانی در طبس، کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در سرایان، اجرای پروژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی زیرکوه از جمله افتخارات حوزه بهداشت و درمان است.

موسوی میزرایی با بیان اینکه مطالبات بیمه‌ای خیلی تأخیر دارد و همین امر موجب شده که به پرسنل بدهکار هستیم، یادآور شد: ماهانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیروهای شرکتی را پرداخت می‌کنیم و تاخیر در مطالبات بیمه‌ای مشکلاتی در امر تأمین برخی هزینه‌ها به بار می‌آورد که نیازمند مساعدت برنامه بودجه هستیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از