حالت تاریک
در بیرجند؛

جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آغاز به‌ کار کرد

جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آغاز به‌ کار کرد

دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی "آوای کویر" با حضور هنرمندانی از استان‌های شرق کشور در بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر صبح شنبه با حضور داوران برجسته از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هنرمندان آغاز به کار کرد.

۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافته‌اند که پایان این رقابت‌ها از امروز به مدت ۳ روز و به میزبانی خراسان جنوبی در حال برگزاری است. 

بخش آواز زیر ۱۸ سال به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود. در بخش آواز بالای ۱۸ سال ۲۰ شرکت‌کننده داشتیم که ۱۱ نفر به مرحله نهایی راه یافتند؛ در بخش ساز دوتار ۱۸ نفر زیر ۱۸ سال و ۱۹ نفر بالای ۱۸ سال در مرحله پایانی رقابت می‌کنند. 

در بخش ساز سرنا از ۱۴ نفر ۵ نفر تأیید اثر شدند ولی به دلیل عدم تکمیل ظرفیت این بخش هم برگزار نمی‌شود. در بخش نوازندگی سازهای کوبه‌ای ۹ نفر و در بخش گروهی ۱۴ گروه به رقابت می‌پردازند؛ در بخش آموزش دوتار نیز ۲۳۷ نفر مشارکت دارند.

زمزم معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر، گفت: این دوره از جشنواره با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی و دفتر موسیقی علاوه بر بحث گروه نوازی، از هنرمندی تک نوازان و نیز در بخش آواز هم از هنرمندان بهره خواهیم برد.

وی افزود: دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی خراسان حنوبی به میزبانی استان برگزار می‌شود و فراخوان آن از اوایل سال جاری برای تمام استان‌ها ارسال شد. 

وی با بیان اینکه اولین حشنواره در سال ۹۶ با حضور ۴ استان برگزار شد و عملا ۷ سال بین دو جشنواره فاصله افتاد، افزود:  در سال ۹۶ این جشنواره در قالب گروه نوازی با گروه‌های اندک بود، اما این دوره از جشنواره با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی و دفتر موسیقی علاوه بر بحث گروه نوازی، از هنرمندی تک نوازان و نیز در بخش آواز هم از هنرمندان بهره خواهیم برد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از