حالت تاریک
از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون؛

۲۰۵ هزار نفر زائر بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی شدند

۲۰۵ هزار نفر زائر بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ماه جاری ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ نفر به زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان این استان مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد:  در طرح آرامش بهاری در بازه زمانی ۲ هفته گذشته ۳۲ هزار و ۶۵۸ نفر در اقامتگاه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی گفت: اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» از ۲۵ اسفند ماه در ۴۷ بقعه متبرکه شاخص استان آغاز شد و ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برنامه‌های مختلف و متنوع از جمله اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، آیین جزءخوانی قرآن، تفسیر قرآن، مناجات‌خوانی و افطاری ساده برای زائران تدارک دیده شده است.

بخشی‌‌پور با اشاره به اعزام مبلغان دینی به نقاط مختلف استان افزود: مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در حال فعالیت تبلیغی به منظور تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی هستند.

به گفته وی؛ مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۲۷ بقعه متبرکه، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در شش بقعه متبرکه و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌ها در استان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از