حالت تاریک
تا پایان امسال؛

۲۵۰ کیلومتر از راه‌آهن خراسان‌جنوبی آماده ریل‌گذاری می‌شود

۲۵۰ کیلومتر از راه‌آهن خراسان‌جنوبی آماده ریل‌گذاری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن با قوت از محل تهاتر نفتی در حال اجرا است، گفت: تا پایان امسال بیش از ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز در آیین تحویل ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های استان که در روستایی حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد، گفت: توان عملیاتی دهیاری‌های استان به عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم در دولت سیزدهم تقویت شد که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه دهیاری‌های استان ۱۹۵ پروژه در هفته دولت افتتاح شد، ادامه داد: همچنین در این هفته، پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در اولین طرح دولت سیزدهم، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که در استان خراسان جنوبی هم فاز اول این آبرسانی انجام شد و امیدواریم تا دهه فجر فاز اول به اتمام برسد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در هفته دولت بیش از ۴۵۰ پروژه دستگاه‌های اجرایی در بخش روستایی افتتاح می‌شود، گفت: همه اینها نویدبخش این است که تحول جدی و کارساز برای روستاییان در حال انجام است.

وی بیان کرد: در آغاز سال دوم دولت سیزدهم پایان گازرسانی به خراسان جنوبی را جشن گرفتیم و گازررسانی به همه روستاهای استان به طور کامل انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه گازرسانی در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح شد، افزود: اجرای این پروژه  ظرفیت خوبی برای تامین و پایداری انرژی گاز در استان محسوب می‌شود.

عباس‌زاده در ادامه گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی با برآورد اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن با قوت از محل تهاتر نفتی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: امروز این پروژه فعال‌ترین پروژه عمرانی و مهمترین پروژه زیرساخت حمل و نقل کشور است.

معاون استاندار در پایان گفت: در طول یک سال اخیر بیش از ۷۰ کیلومتر از محور ۴۳۲ کیلومتری سهم خراسان جنوبی از پروژه راه آهن شرق آماده ریل‌گذاری شده است و تا پایان امسال بیش از ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری خواهد بود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از