حالت تاریک
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی:

۲ هزار نفر پای تماشاخانه سیار نشستند

۲ هزار نفر پای تماشاخانه سیار نشستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: تماشاخانه سیار از تهران به استان در آستانه اربعین حسینی اعزام شد و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به مدت سه روز از برنامه‌های این تماشاخانه بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی مظهری گفت: تماشاخانه سیار در قالب یک دستگاه تریلی در شهرهای قاین، خضری، بیرجند، دیهوک و طبس از ۲۹ تا ۳۱ مرداد نمایش اجرا کرد.

وی گفت: در این تماشاخانه سیار، نمایش تعزیه گونه امام حسین (ع) و یاران با وفایش در سال ۶۱ هجری قمری با عنوان «بیرق سرخ» با تلفیق تئاتر و تعزیه روی صحنه رفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به عوامل اجرای نمایش «بیرق سرخ» عنوان کرد: این اثر نمایشی به کارگردانی صادق کیانی و با بازیگری سید مهرداد کاووسی، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه جعفری و فاطمه فراتی در استان اجرا شد.

وی افزود: نمایش صحنه ای «بیرق سرخ» روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هر از گاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، حضرت عباس، بشیر و ام‌البنین می‌زنند.

مظهری هدف از برپایی این تماشاخانه سیار را برقراری عدالت فرهنگی و آشنا کردن مردم با ظرفیت تئاتر مذهبی و آیینی ذکر کرد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش، آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری از دیگر اهداف اعزام تماشاخانه سایر به استان بوده است.

وی ادامه داد: تماشاخانه سیار در سال تحصیلی مجدد به استان اعزام خواهد شد تا جمعیت بیشتری از برنامه‌های این اقدام فرهنگی بهره مند شوند. ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از