حالت تاریک
۴۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی  ثبت شد
از هفته وقف پارسال تاکنون؛

۴۱ وقف جدید در خراسان‌جنوبی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در تشریح این خبر گفت: از هفته وقف پارسال تاکنون ۱۹۲ میلیارد ریال از محل موقوفات استان برای اجرای نیات مختلف اعم از مذهبی، اجتماعی، مدارس، علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۵ بسته حمایتی، ۴۴ سری کمک جهیزیه، هزار و ۶۰۰ دست لباس، ۷۸۹ مورد کمک درمانی، انواع تجهیزات درمانی، کمک به هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه توزیع و اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ موقوفه، ۲۲ هزار و ۵۵۰ رقبه در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته هزار و ۵۲۰ موقوفه سنددار شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۳ موقوفه در استان تجدید اجاره، ۱۳۳ موقوفه تنظیم قرارداد و تعیین تکلیف شده است.

بخشی‌پور با بیان اینکه عملیات عمرانی در ۲۳ بقعه به وسعت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع از محل نذورات مردمی در دست اجراست عنوان کرد: در یک سال گذشته ۹ هزار و ۹۰ متر مربع کار عمرانی شامل توسعه و بازسازی در بقاع استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی متذکر شد: بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی ردیف ندارد و بیشتر امور این مکان‌های مقدس از محل نذورات مردم اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از هفته وقف پارسال تاکنون، ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان ثبت شده که از این تعداد ۲۱ وقف در امسال  بوده است.

انتهای خبر10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از