حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

۴ میلیون اصله درخت‌در‌خراسان جنوبی کاشته شود

۴ میلیون اصله درخت‌در‌خراسان جنوبی کاشته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به اینکه چهار میلیون اصله درخت باید در خراسان جنوبی برای بیابان زدایی تا پایان سال جاری کاشته شود، گفت: بهترین زمان برای کاشت ماه های آذر، دی و بهمن است.

به گزارش خاورستان، علیرضا عباس زاده در کارگروه کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور اظهار داشت: سهم استان خراسان جنوبی ۱۶ میلیون اصله است و هر سال چهار میلیون اصله باید در استان کاشته شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طرح یک میلیارد کاشت درخت از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ایشان فرمودند که هر ایرانی سه درخت بکارد و رئیس جمهور نیز به دنبال اجرای این طرح است.

 وی در ادامه بیان کرد: از الان باید برنامه ریزی لازم باید صورت گیرد تا در زمان فصل کاشت شاهد اجرایی شدن این موضوع باشیم و دستگاه های اجرایی در استان ناهماهنگ نیستند و باید یک دبیرخانه برای پیگیری و اجراشدن این موضوع تشکیل شود.

 عباس زاده با بیان اینکه طرح کاشت درخت نیازمند یک کار عملیاتی است، افزود: در دبیرخانه به صورت منظم این موضوع باید پیگیری شود و ابتدا نیازمند تولید و تهیه نهال هستیم که باید از بخش خصوصی تهیه شود و ۱۶ میلیون نهال خراسان جنوبی نیاز دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این طرح به منظور احیای مناطق بیابانی استان اجرا می شود و امسال چهار میلیون نهال باید تهیه کنیم و به نظر تعداد تولید نهال عقب نیستیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

 وی در خصوص نوع نهال و زمان کاشت آن گفت: آذر، دی و بهمن فصل کاشت نهال است و همه دستگاه های اجرایی مناطق مورد نیاز و مستعد کاشت نهال را شناسایی و معرفی کنند و نوع نهال نیز باید توسط منابع طبیعی مشخص شود و اصل کار را مدیریت کنید.

 عباس زاده ادامه داد: کانون های همکار برای کاشت را هماهنگ کنید و در طول سه ماه زمان کاشت، کاری کنید که هر دانش آموز به عنوان اردوی کاشت در این زمینه حضور پیدا کند تا این موضوع فرهنگ سازی شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان داشت: همه دستگاه های اجرایی باید به هر طریقی برای مخاطبان خود در جهت کاشت درخت و اجرایی شدن این طرح برنامه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه ماموریت امروز ما کاشت چهار میلیون اصله درخت در استان است، افزود: درخت جلوی فرسایش خاک را می گیرد و مثمر و غیرمثمر آن مهم نیست و اصل بحث بیابان‌زدایی است و حرف این است که درخت مقاوم باید کاشته شود.

 عباس زاده بیان کرد: از ظرفیت پویش های مردمی بهره ببرید و این طرح ملی است که باید انجام شود و نباید از آن عقب بیافتیم و از ظرفیت دانشگاه ها و آموزش و پرورش نیز استفاده کنید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از