حالت تاریک
همزمان با آغاز ماه محرم؛

۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی اعزام می‌شوند

۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: محرم امسال ۸۰۰ مبلغ و گروه تبلیغی از خراسان رضوی، قم و استان‌های مجاور وارد استان شده و در خانه‌های عالم روستایی و شهری مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی روز پنجشنبه در همایش «خدمت، جهاد، مقاومت» که با حضور مسئولان تشکل‌های مذهبی و مداحان در بیرجند برگزار شد گفت: اکنون هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی در استان فعال است که ایام محرم مانند هر سال برنامه‌های متعددی بر عهده دارند.

وی از اعزام ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد و افزود: یکی از ماموریت‌های ویژه هیئت‌های مذهبی استان به خصوص در ایام محرم جهاد تبیین است که باید در اولویت مراسم و سخنرانی‌ها قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه شعار محرم امسال را «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» اعلام کرد و افزود: بدون شک محرم امسال در سراسر عالم متفاوت خواهد بود و هیئت‌ها با موضوع مبارزه با یزید زمان و طاغوت عالم یعنی اسرائیل که غزه و فلسطین را مورد ظلم قرار داده است، فعالیت خواهند کرد.

 سالاری‌مکی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هیئات مذهبی را کانون جهاد تبیین می‌دانند، تصریح کرد: با توجه به توصیه و تاکید معظم‌له هیئت‌ها باید در مسیر جهان اسلام کنش داشته و در به اهتزاز درآوردن پرچم و علم گفتمان مقاومت پیشرو باشند.

وی افزود: اکنون که مستکبران و یزیدیان زمان قشون‌کشی کرده‌اند، آزادگان عالم نیز در خیمه حسین‌اند چون روحیه ظلم‌ستیزی و مقاومت در بین همه مردم عالم وجود دارد و کانون این حوزه می‌تواند سیره سیدالشهدا باشد.

 سالاری‌مکی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح گفت: انتخابات یک جهاد سیاسی است و هیئت‌های مذهبی وظیفه دارند در بصیرت افزایی مردم بکوشند.

وی ادامه داد: در زمینه تشویق مردم به مشارکت در مرحله دوم انتخابات باید فعال باشیم و به دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه پاسخ بگوییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم مشارکت صد درصدی هیئت‌های مذهبی در انتخابات پیش‌رو متذکر شد: وقتی سردار شهید سلیمانی فرمود ایران حرم است، در این حرم شایسته نیست در هیئت ما مشارکت در انتخابات پایین باشد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از