حالت تاریک

۹۱۴ پروژه ارمغان ۴۵ سالگی انقلاب برای خراسان‌جنوبی

۹۱۴ پروژه ارمغان ۴۵ سالگی انقلاب برای خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال ۹۱۴ پروژه در استان خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ‌زنی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های استان به‌مناسبت دهه‌فجر انقلاب اسلامی گفت: ۹۱۴ پروژه با اعتبار ۳۸ هزار و ۶۲ میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۷۱ پروژه با هزینه‌کرد ۱۹ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان جزو طرح‌های افتتاحی و ۴۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که از ۹۱۴ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی دهه فجر امسال ۷۹۶ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان عمرانی و ۱۱۸ پروژه با سرمایه ۲۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیارد تومان جزو پروژه های سرمایه گذاری ست.

قناعت در ادامه به عملکرد دوساله دولت سیزدهم در خراسان جنوبی اشاره کرد و از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ هزار و ۷۸۰  پروژه با اعتبار ۱۵۱ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان  در استان در ۲ سالی که از دولت سیزدهم می‌گذرد خبر داد.

وی بیان کرد: واحد تولید شمش فولاد کارخانه فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، واحد تولید کاغذ و مقوای کاشی و سرامیک فرزاد با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان،  کارخانه فرآوری و تولید شمش طلای هیرد با سرمایه‌گذاری  ۴۷۰ میلیارد تومان و واحد تولید دولومیت کلسینه شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان از جمله مهم ترین پروژه‌های اقتصادی خراسان جنوبی در دهه فجر است که به بهره‌برداری می‌رسد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: طرح تولید کنسانتره فلورین با سرمایه‌گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان، پنج واحد گلخانه در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان، گلخانه کشت و صنعت بیدمشک سربیشه با سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه حوزه کشاورزی و دامپروری با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد تومان و  ۱۱ پروژه زیرساخت شهرک های صنعتی استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۹ میلیارد تومان از دیگر پروژه آماده بهره‌برداری در دهه فجر اس.

قناعت گفت: بهره‌برداری از ۵۴ پروژه گازرسانی به ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانورا با اعتباری بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان، افتتاح ۷ پروژه گازرسانی به ۲ هزار و ۹۳۸ واحد نهضت ملی مسکن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و... از جمله پروژه‌های عمرانی بخش گازرسانی محسوب می‌شود.

به گفته وی، بهره‌برداری از پروژه‌های احداث و توسعه برق ۱۳۲ کیلو ولت در شهرستان‌های خوسف و نهبندان با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان، افتتاح ۶۰ کیلومتر خط انتقال و پست برق ۱۳۲ کیلو ولت معادن شاهکوه نهبندان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰ مگاوات در شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان از جمله پروژه‌های بخش برق‌رسانی در استان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

قناعت با اشاره به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت پنج هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵۱ هزار میلیارد تومان برای استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال گاز از سمت زابل به نهبندان و سربیشه گفت: با بهره برداری از این پروژه تا سال آینده ۱۱ میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت گاز استان و منطقه شرق کشور اضافه می شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به استان که ۵۰ همت اعتبار برای آن پیش بینی شده در دست اجرا است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از