حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

‌رویکرد کنگره‌‌ ۲هزار شهید استان‌ محرومیت‌زدایی وتبیین است‌

‌رویکرد کنگره‌‌ ۲هزار شهید استان‌ محرومیت‌زدایی وتبیین است‌

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی از مهمترین عرصه‌های فعالیتی در دومین کنگره ۲ هزار شهید استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سردار محمدرضا مهدوی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاونین استاندار برگزار شد اظهار کرد: کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود و با این کنگره تلاش خواهیم کرد بخشی از اهدافی که شهدا به خاطر آن خون خود را نثار کردند را ادا کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا به نام و یاد شهدا در سطح استان است.

وی با بیان اینکه گسترش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین‌بخشی و همکاری همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: هشت ماه از فعالیت شورای سیاست‌گذاری کنگره ۲ هزار شهید استان می‌گذرد و برگزاری این کنگره مستلزم این است که همه پای کار بیایند تا به اهدافمان برسیم.

دبیر کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اینکه ۱۹ دی سالروز عملیات کربلای پنج در دوران دفاع مقدس است گفت: خراسان جنوبی در این عملیات بیشترین اعزام را داشته است و ۲۰۰ نفر شهید از این استان شهید شدند.

سردار علیرضا یوسفی ادامه داد: تاکنون هشت کارگروه و ۳۳ کمیته ذیل این کنگره ملی شهدای استان فعال خواهد شد.

وی گفت: کارگروه کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی شامل کارگروه اقشار با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، کارگروه پشتیبانی با مسئولیت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، کارگروه زیرساخت و خدمات جهادی با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کارگروه ایثارگران با مسئولیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارگروه نیروهای مسلح با مسئولیت فرمانده ارشد ارتش، کارگروه رسانه با مسئولیت مدیرکل صدا و سیما، کارگروه مالی با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

دبیر کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بر لزوم برگزاری منظم کارگروه‌ها برای پیشبرد اقدامات اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان تأکید کرد و افزود: تاکنون جلسات چهار کارگروه برگزار و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و جلسات سایر کارگروه‌ها هم تا هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۳ سیاست‌ کلان از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعظیم و تکریم خانواده شهدا، شناسایی عوامل تقویت‌کننده فرهنگ شهادت، توسعه موزه‌ها، یادمان‌ها و مردمی کردن برنامه‌ها  و ... برای دومین کنگره شهدا تدوین شده که باید در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان میثاق‌نامه با شهدا به امضای نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از