حالت تاریک
کارشناس مذهبی عنوان کرد:

استیصال استکبار از عظمت اربعین

استیصال استکبار از عظمت اربعین

کارشناس مذهبی گفت: استکبار جهانی از بزرگی حرکت اربعین به استیصال درآمده چراکه این مسیر شکست‌ناپذیر است.

سيدعليرضا محمدزاده معاون فرهنگی بسیج اساتید خراسان‌‎جنوبی و عصو هیات علمی دانشگاه پیام نور بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: حرکت بزرگ اربعین و آنچه که امروز ما شاهد آن هستیم که بعد از چهل روز از شهادت امام حسین علیه‌السلام اجتماع باشکوهی شکل می‌گیرد که همان فلسفه قیام اباعبدالله الحسین و زنده نگه‌داشتن پرچم نهضت ایشان است.

وی خاطرنشان‌کرد: اینکه الان مردم این‌گونه اربعین را بزرگ می‌شمارند یک حرکتی است که پیام نهضت حسینی را منتقل می‌کند چراکه شیعه از همه ابزارها دارد استفاده می‌کند تا این پیام را به‌خوبی به جهان مخابره کند.

معاون فرهنگی بسیج اساتید خراسان‌جنوبی یادآورشد: درتاسوعا و عاشورا محافلی برای گرامیداشت قیام امام حسین علیه‌السلام برگزار شد اما پیاده‌روی اربعین یک حرکت و نمادی برای عظمت اسلام است که خوشبختانه این حرکت جهانی شده و تمام مذاهب به این مهم، روی آورده‌اند.

دوستی امام حسین علیه‌السلام رمز بین مذاهب است

محمدزاده اربعین را نماد وحدت جهان اسلام دانست و افزود: دوستی اباعبدالله الحسین یک رمز مشترک بین همه مذاهب است و این حب حسین علیه‌السلام همه را جمع می‌کند و به حرکت در می آورد.

وی با بیان این‌که نفس حرکت اباعبدالله‌الحسین را از خودگذشتگی برای اسلام عنوان‌کرد و گفت: در این مسیر ایشان، جان و یارانش را داد و اتفاق عصر عاشورا به ظاهر شکست اباعبدالله الحسین بود اما جوشش خون امام حسین علیه‌السلام و مظلومیت ایشان، حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) سبب شد تا این قیام شکوفا شود.

الگوگیری جوانان از مکتب شعور حسینی

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بیرجند تاکیدکرد: عظمت و حرکت امام حسین علیه‌السلام که یک شکست ظاهری یک پیروزی واقعی را به ارمغان آورد برای جوانان عبرت آموز است و آنها این حرکت جوانمردی را که در صحنه صحنه آن، یادآور حماسه، بزرگی و جوانمردی است را دوست دارند و نتیجه حرکت را می‌بینند که سالیان سال خود را نشان می‌دهد و سبب می‌شود تا از شور حسینی به شعور نهضت بزرگ حسینی برسند.

محمدزاده تاکیدکرد: عظمت، بزرگی، شهادت و شهامت آن چیزهایی است که جوانان دوست دارند را در این مکتب می‌بینیم و این است که جوانان به‌خوبی جذب مکتب سیدالشهدا که امیدآفرین است شده‌اند.

وی راهپیمایی اربعین را رمز وحدت مسلمان بیان‌کرد و افزود: با این شعار و اسم رمز یک وحدتی در بین تمام مسلمانان دارد ایجاد می‌شود که به‌نوعی یک مسیری را جلوی مسلمانان گذاشته که شکست ناپذیر است.

رمز بزرگی اربعین شکست ناپذیری آن است

محمدزاده، مسیر اربعین را تنها مسیری عنوان‌کرد که دشمنان هیچ راهی برای شکست آن ندارند و افزود: پیروزی خون بر شمشیر حتمی است و این رمز حرکت و مسیر شکست ناپدذیر است اگر همه به این سمت بیایند و هدف اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را ادامه بدهند این راه برای مسلمانان علیه‌لسلام اینراه پیروزی و برای استکبار چیزی جز شکست نیست.

وی تاکیدکرد: زمانی که استکبار خود را در مسیر امام حسین علیه‌السلام شکست خورده می‌بیند از این رو به مبارزه با آن می‌پردازند و می‌خواهند با توطئه‌کردن فرار رو به جلو داشته باشد.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از