حالت تاریک
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

آزادسازی پهنه‌های معدنی استان پیگیری می‌شود

آزادسازی پهنه‌های معدنی استان پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادسازی پهنه‌های معدنی استان پیگیری می‌شود، گفت: ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری معدنی در خراسان‌ جنوبی حمایت می‌شود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری امروز در نشست با فعالین اقتصادی خراسان جنوبی گفت: اولویت ما در راستای توسعه اقتصادی و جهش تولید در استان حمایت از واحدهای فعال است که حفظ و ارتقا یابند.

وی ادامه داد: احیای واحدهای تولیدی راکد در راستای رونق تولید و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید با اولویت تکمیل زنجیره‌های ارزش از دیگر هدف‌گذاری‌ها برای جهش تولید و توسعه اقتصادی در این استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و موضوعات اقتصادی را با حضور میدانی به صورت موردی و تخصصی بررسی خواهیم کرد.

جعفری با اشاره به وجود ۸۴۰ معدن با ظرفیت ۷هزار میلیون تن ذخیره معدنی در استان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند و توجه به بخش معدن می‌تواند استان را به جهش در بخش تولید برساند.

وی با تأکید بر اینکه معدن اولویت‌ اصلی توسعه اقتصادی استان است، ادامه داد: به دلیل معضل خام‌فروشی مواد معدنی اکنون تنها چهار درصد ارزش افزوده استان از محل ظرفیت‌های معدنی است که باید با توسعه واحدهای فرآوری ارزش افزوده این بخش را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری معدنی در استان حمایت کرد و افزود: به دنبال آزادسازی پهنه‌های معدنی استان هستیم و اقدامات ویژه‌ای در دستور کار اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه مسائل و مشکلات مرزنشینان و مرزهای استان از مرکز به صورت مستمر پیگیری می‌شود، عنوان کرد: مجوز کوله‌بری برای خراسان جنوبی باید گرفته شود و در این خصوص تمرکز خواهیم کرد.

وی از برگزاری جشن ۲۰ سالگی استان شدن خراسان جنوبی با همکاری اتاق تعاون و بازرگانی خبر داد و افزود: معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار فعال اقتصادی و حوزه‌های مختلف استان در این در دستور کار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم اجرا است، متذکر شد: هر مصوبه ای اجرا نشود باید توسط دستگاه‌های قضایی نظارت و پیگیری شود.

گفتنی است؛ آزادسازی پهنه‌های معدنی، تدوین سند چشم‌انداز معدنی خراسان جنوبی، نبود نماد معدنی، رفع تعهدات ارزی صادرات به افغانستان،  به‌روزرسانی سند آمایش سرزمینی، اولویت‌بندی ظرفیت‌های استان، افزایش حمایت بانکی، نبود قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح شعاع مرزنشینی، دریافت مجوز کوله‌بری، پرداخت حقوق دولتی معادن، تامین انرژی پایدار،  تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد منطقه آزاد معدنی در نهبندان، مشکل سوخت، اجرایی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و ... از جمله مشکلات و درخواست‌های فعالان اقتصادی خراسان جنوبی بود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از