حالت تاریک
آیت‌الله عارفی دعوت حق را لبیک گفت
صبح امروز؛

آیت‌الله عارفی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله صدرالدین عارفی پس از سال ها مجاهدت در راه دین و تربیت طلاب و روحانیون در بیرجند دعوت حق را در سن ۸۸ سالگی لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت‌الله صدرالدین عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند صبح یکشنبه در سن ۸۸ سالگی براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. 

آیت‌الله عارفی متولد سال ۱۳۱۵ در بیرجند است که دوران دبستان و دبیرستان را در بیرجند گذارند و بعد وارد حوزه علمیه معصومیه بیرجند شد، مدتی را در حوزه علمیه در محضر پدر تلمذ کرد و بعد از آن به حوزه علمیه قم رفت و تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود. 

وی یک سال پیش از پیروزی انقلاب به بیرجند برگشت و طلایه‌دار راهپیمایی‌های ضد شاه در این خطه شد. مبارزات این روحانی که به خاری در چشم شاه‌دوستان تبدیل شده بود سبب شد یک شب ماموران رژیم برای دستگیری او در خانه چوبی پدرش را بشکنند و بریزند داخل؛ اما مقاومت این روحانی مبارز برای رفتن همانا و گل کردن تعصب و غیرت یکی از سربازان همانا؛ او که مظلومیت این روحانی را می‌بیند تفنگش را سمت دیگر سربازان و درجه‌داران می‌گیرد و می‌گوید: اگر کسی قدم از قدم بردارد او را به رگبار می‌بندم؛ با این اتفاق قائله ختم به خیر می‌شود و ماموران نمی‌تواند این روحانی را دستگیر کنند.

بعد از انقلاب، آیت‌الله عارفی‌ که تا سه ماه مسئولیت کمیته انقلاب را در بیرجند عهده‌دار بود، تصمیم به کناره‌گیری از کار می‌گیرد و به جایگاه اصلیش تدریس در حوزه‌های علمیه برمی‌گردد.

آیت‌الله حاج شیخ صدرالدین عارفی و پدر روحانی‌اش را باید از پایه‌گذاران مقابله با ظلم و جور رژیم شاه در جنوب خراسان یا مرکز آن بیرجند دانست. مردانی که مرارت‌های بسیاری را متحمل شدند تا نهال انقلاب به رهبری بنیانگذار آن در زمین ایران نشانده شود. وی به تربیت بیش از ۵٠٠ طلبه در استان پرداخت و نقش مهمی را در تربیت طلاب در استان بر عهده داشت.

گفتنی است؛  مراسم وداع با پیکر این عالم ربانی امشب ساعت ۱۹ در حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری ۸ و  فردا شب در هیئت ابوالفضلی بیرجند ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد.

همچنین پیکر عالم ربانی آیت‌الله عارفی روز سه‌شنبه بعد از نماز ظهر و عصر از هیئت ابوالفضلی به سمت بهشت متقین تشییع می‌شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از