حالت تاریک
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

اراضی روستایی برای نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود

اراضی روستایی برای نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از اراضی روستایی استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ضرورت دارد و در کارگروه زیربنایی به تصویب رسید.

به گزارش خاورستان، علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان گفت: با وجود انجام الحاقات به محدوده شهرهای استان همچنان در بعضی از شهرها مانند بیرجند برای واگذاری زمین مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل به افراد متقاضی در خوسف زمین برای احداث واحدهای مسکونی ویلایی واگذار شد افزود: با این وجود برای حدود ۲۷ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن و چهار هزار نفر درخصوص طرح جوانی جمعیت در بیرجند باید زمین واگذار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای رفع این مشکل مقرر شد در روستاهایی که شرایط لازم را دارند با در نظر گرفتن همه شرایط واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن، این اراضی به متقاضیان زمین واگذار شود.

وی گفت: کسانی که در روستاها زمین به آنها واگذار شود از تسهیلات پنج درصدی ۳۵۰ میلیون تومانی یا ۵۰۰ میلیون تومانی شهری برخوردار می‌شوند.

عباس‌زاده تصریح کرد: تا قبل از این در روستاها اراضی دولتی جز به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ۹۹ ساله واگذار نمی شد اما زمین‌های روستایی ۹۹ ساله به افراد متقاضی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب ضرورت استفاده از اراضی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در کارگروه زیربنایی گفت: بنیاد مسکن باید طرح خود را در این زمینه به کارگروه ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: الحاق اراضی روستایی به محدوده روستاها منوط به استفاده از آنها در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با کاربری مسکونی است و همه حرایم باید در این باره رعایت شود.

وی گفت: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم ضمن مکاتبه با واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی بیرجند و خوسف از آنها بخواهد تا اسامی کارکنان مشمول خود را برای واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در محمدشهر اعلام کنند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از