حالت تاریک
همزمان با هفته دولت انجام می‌شود؛

افتتاح 30 پروژه آبرسانی هدیه دولت به مردم

افتتاح 30 پروژه آبرسانی هدیه دولت به مردم

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰ پروژه آبرسانی به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خاورستان، مهدی دوستی  روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۳۰ پروژه با هزینه‌ ۱۰۵ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد که آبرسانی به ۱۷ روستا در چهار شهرستان از جمله این پروژه‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پروژه آبرسانی اضطراری به شهر طبس مهمترین پروژه هفته دولت است چراکه خروجی سد نهرین ۱۲۰ لیتر بر ثانیه کاهش داشت که با حفر ۸ حلقه چاه ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کسری سد جبران شد.

وی با بیان اینکه حفر ۲۰ حلقه چاه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه برای شهر و روستاها از دیگر پروژه‌ها بود که نیاز کسری آب شرب را تا حدودی جبران کرد افزود: ۱۳۲ روستا معادل ۹ درصد روستاها وارد تنش آبی شدند که با افزایش ناوگان حمل آب سیار توانستیم تابستان امسال این تنش را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تمرکز پروژه‌ها بر آبرسانی به روستاها قرار گرفت که در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام شده در مرحله نخست آبرسانی به ۱۰۷ روستا با هزینه‌ ۲۵۶ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی عنوان کرد: در قالب تفاهم‌نامه مذکور با تامین ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه‌مرحله، آبرسانی به ۷۰۰ روستای استان تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از