حالت تاریک
فرماندار‌ درمیان از خدمات دولت‌سیزدهم می گوید؛

خدمات دولت‌ سیزدهم در درمیان بی‌نظیر بود

خدمات دولت‌ سیزدهم در درمیان بی‌نظیر بود

فرماندار شهرستان درمیان در تشریح کامل خدمات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف زیرساختی،بهداشتی، درمانی، حمایتی و خدماتی به روشن‌شدن چراغ کارخانه قند قهستان و بهره‌برداری از ۶۱۱ پروژه اشاره کرد.

مهدی فرجامی‌فرد با اشاره به خدمات ارزشمند و پر اهمیت دولت سیزدهم در شهرستان درمیان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: در دهه فجر سال ‌گذشته ۱۰۱ پروژه با اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومان و در هفته دولت ۱۰۸ پروژه با اعتبار ۱۳۹ میلیارد تومان بهره برداری شده است.

به گفته وی در دهه فجر ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۴ پروژه با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان و در هفته دولت ۹۹ پروژه با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان بهره.برداری شده است .

وی ادامه داد: در دهه فجر ۱۴۰۰ تعداد ۷۷ پروژه با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و در هفته دولت ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان بهره برداری شده است.

به گفته وی در مجموع در دولت سیزدهم ۶۱۱ پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری رسید. 

زمین و مسکن 

فرماندار درمیان به دستاوردهای  دولت مردمی ایران قوی در این شهرستان در سایر حوزه‌ها هم اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن ملی، ۲۰۱ هکتار زمین به شهرهای شهرستان الحاق شده که ۱۶۷ هکتار در اسدیه، ۱۵.۵ هکتار در گزیک، ۷.۵ هکتار در طبس مسینا و یک هکتار هم در قهستان است و ۱۴.۵ هکتار در شهر طبس مسینا در مالکیت دولت نیست و پیگیری‌ها جهت الحاق در حال انجام است.  

به گفته فرجامی‌فرد در طرح نهضت ملی مسکن ۲۲۵۰ نفر واجد شرایط و تأیید نهایی شده و یک هزار و ۲۱۷ قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن شده و ۳۸۰ نفر نسبت به اجرای فونداسیون و شروع ساخت مسکن اقدام کرده‌اند.

وی به واگذاری ۳۷۳ قطعه اراضی معروف به لچکی بعد ۲۵ سال اشاره کرد و‌ افزود: ۲۰۶ نفر از بنیاد مسکن قرارداد واگذاری اخذ و به شهرداری معرفی شدند.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت در شهر اسدیه ۲۷۱ قطعه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال زمین تخصیص یافته است.

وی اجرای آسفالت معابر ۴۷ روستا باسطح ۱۴۷ هزارمترمربع و اجرای سنگ فرش معابر ۴ روستا به اعتبار ۲۳ میلیارد تومان را در لیست اقدامات حوزه روستایی و بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود:  در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ روستا با سطح ۸۳ هزار متر مربع از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان برنامه ریزی و در حال انجام  است.  

وی مقاوم سازی مسکن روستایی ۴۲۴ فقره با اعتبار ۸۰.۵ میلیارد تومان را در لیست اقدامات انجام شدخ گنجاند و افزود: بلاعوض تفاهم نامه فی مابین بنیاد و بنیاد علوی ۴۰۹ فقره در دست پیگری است و پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و تا کنون ۱۴ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض و مصالح به متقاضیان از سوی بنیاد علوی پرداخت شده است.

به‌ گفته وی بلاعوض سازمان برنامه وبودجه ۱۱۸ فقره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات در این حوزه بود و در طرح ویژه مسکن ( نهضت ملی و عادی روستایی)( ۳۵۰ میلیون تومانی) و متمم / ۴۷۱ سهمیه/ ۴۵۴ نفر به بانک معرفی شدند.

اقتصاد

فرماندار درمیان راه اندازی کارخانه قند قهستان بعد از یک دهه تعطیلی را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: ورود ۱۸۹۲ تن شکر به کارخانه و تولید ۸۰۰ تن شکر به دنبال راه‌اندازی این کارخانه اتفاق افتاده است.

فرجامی‌فرد خرید دستگاه تولید محصولات بتنی و احداث کارگاه با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال در شهرداری طبس مسینا، راه اندازی تاسیسات شن و ماسه شهرداری گزیک با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان ( تحویل شن شسته با نصف قیمت) و تقدیر از شهرداری گزیک را در لیست فعالیت‌های دولت سیزدهم گنجاند.

وی به اقدامات دولت در حوزه کشاورزی هم اشاره کرد و مرمت و احیاء قنوات با مشارکت بنیاد علوی و بسیج و بنیاد برکت (۹۳رشته قنات) با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان ، افزایش سطح گلخانه‌های شهرستان به میران ۴ هکتار با رشد بیش از ۵۰ درصد با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومان را در لیست این اقدامات گنجاند.

به گفته وی یکی از برنامه‌هایی که در دولت مردمی سیزدهم در جهت افزایش قدرت خرید مایحتاج ضروری مردم در جهت کاهش تورم برنامه ریزی و اجرا کرد طرح کالا برگ الکترونیکی بود. در مرحله اول اجرای کالا برگ از تعداد ۴۰ پایانه فروش در سطح شهرستان امکان خرید کالابرگ وجود داشت اما با اطلاع رسانی مناسب بابت مزایای این طرح و افزایش استقبال چشمگیر مردم در حال حاضر ۳۳۶ پایانه فعال کالابرگ در شهرستان درمیان وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح خرید کالا برگ تا امروز تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۲ سرپرست خانوار با انجام ۱۰۱ هزار و ۴۰۸ تراکنش از پایانه‌های متصل به سامانه کالابرگ بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از اقلام حمایتی خرید کردند که ۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مابه التفاوت پرداختی را دولت به صورت یارانه پرداخت کرده است.

 تحقق اشتغال

فرماندار درمیان تحقق اشتغال شهرستان در سال ۱۴۰۱ را ۱۸۷ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تحقق اشتغال شهرستان در سال ۱۴۰۲ ، ۱۲۴ درصد بوده است.

وی ادمه داد: اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال مشاغل خانگی به تعداد ۸۴ طرح با مبلغ بیش از ۹ میلیارد تومان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، اعطای تسهیلات به طرح های اشتغال مشاغل خانگی به تعداد ۸۶ طرح به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان (۲۱۳ نفر اشتغال خرد)، صحت سنجی اشتغال ایجادشده ۹۰.۲ درصد که میانگین استان ۷۵.۲ درصد است.

به گفته وی اختصاص و جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اجرای طرح‌های اشتغال پایدار ۲۴ میلیارد تومان با رشد ۵ برابری، طراحی جدید سامانه‌های اشتغال و صدور مجوز و ایجاد پایگاه اطلاعات تسهیلات و صدور مجوزو مشاغل خانگی تسهیلات و طراحی، سامانه نظارت تحت وب جهت رصد دقیق طرح‌های اشتغال و استعلام‌گیری و برنامه ریزی حوزه اشتغال از دیگر فعالیت‌های حوزه اشتغال شهرستان در دولت سیزدهم است.

آبرسانی

فرماندار درمیان در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب هم اشاره کرد و گفت: آبرسانی به ۱۴ روستای شهرستان با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان ، اصلاح و توسعه ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع ( ۳ شهر ( قهستان، گزیک، طبس مسینا) به میزان ۱۵۰۵ کیلومتر و اصلاح شبکه توزیع ۵ روستا ( فیزیک، تخته جان، گیت، آنیک، خونیکسار) به میزان ۳۶ کیلومتر و.... بازسازی ۱۰۱۳ انشعاب با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در لیست اقدامات این حوزه قرار دارد .

فرجامی فرد ادامه داد: تجهیز سه حلقه چاه ( زیدان- ۲ و ۵ فخرود) با اعتبار ۸ میلیارد تومان ،اجرای ۴ کیلومتر خط برق برای چاه‌های آبرسانی، ساخت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعب گزیک و ۱۰۰۰ متر مکعبی اسدیه با اعتبار ۸ میلیارد تومان و بهره برداری در آینده نزدیک از این اقدامات است.

به گفته وی شروع پروژه آبرسانی به مجتمع آبرسانی خونیک چهارتنگ با ۹ روستا در فاز اول با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با پیشرفت ۶۰ درصدی( ۲۲ میلیارد تومان تخصیص) و تسریع در انجام شبکه داخلی ۶ روستا با کمک ۹ میلیاردی خیرین( هلال احمر) از خدمات دولت سیزدهم در بخش آبرسانی است.

وی اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ (تعریف وتائید پروژه وردیف بودجه ای در قانون بودجه سنواتی کشور) برای محور بیرجند- اسدیه به طول ۷۱ کیلومتر، عملیات اجرایی به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ را از خدمات دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و تصریح کرد: اجرای انواع روکش حفاظتی آسفالت بطول ۳۴.۵ کیلومتر و اجرای عملیات فوکسیل محور بیرجند اسدیه به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال، احداث ۱۹.۷ کیلومتر راه روستایی و احداث پل و تعمیرات ابنیه فنی در سطح شهرستان با اعتباری بیش از ۴۲۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این حوزه است.

به گفته وی برنامه‌ی دولت در نقاط هدف بازآفرینی شهری در  دو شهر (گزیک و قهستان) دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است ؛ که با ۹ محله و با مساحت کل ۵۵.۷ هکتار با جمعیت ۱۴۵۳ نفر نیز انجام شد.

فرماندار درمیان ادامه داد:موافقت برق منطقه‌ای خراسان با توسعه پست فوق توزیع برق اسدیه با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان، با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر و بی ترانس ۱۳۲ کیلو ولت با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان بزودی آغاز خواهد شد.

فرجامی فرد ادامه داد: با اعتبار بیش از ۷۲ میلیارد تومان در حوزه برق هزینه که مهمترین موارد شامل تامین برق ۲ روستا با اعتبار ۸۳۵۰ میلیون ریال، اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی در ۳۲ روستا با مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال، بهسازی روشنایی معابر با نصب ۱۳۵۵ چراغ LED با مبلغ ۶۱ میلیارد ریال و هوشمندسازی شبکه برق با راه اندازی ۱۵ پایانه اتوماسیون شبکه فشار متوسط با مبلغ ۵۷ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های حوزه برق است.

وی ادامه داد: تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۶۶ کیلومتر با مبلغ ۲۳۱ میلیارد ریال و نصب کنتور هوشمند به تعداد ۳۷۳ دستگاه با مبلغ ۳۷ میلیارد ریال و برق رسانی به سایت‌های مسکن ملی فاز یک شهر اسدیه با مبلغ ۱۸ میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌ها در دولت سیزدهم در حوزه برق رسانی است.

فرماندار درمیان به هزینه‌کرد ۱۱۸ میلیارد تومانی دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی هم اشاره کرد و افزود: گاز رسانی به ۳۰ روستا در سطح شهرستان با اعتبار ۵۳.۵ میلیارد تومان و با اعتبار بیش از ۶۴.۵ میلیارد تومان، گاز رسانی به ۳۵ واحد صنعتی وتولیدی، گازرسانی به ۲۱۶ واحد مسکن محرومان و ۱۶۰ واحد نهضت ملی مسکن، گازرسانی به شهرک صنعتی شهرستان، گازرسانی به ۸ پاسگاه و ۵ برجک های دیدبانی مرزی و گازرسانی به بازارچه های مرزی گلورده انجام شد.

به گفته وی از ابتدای دولت تحولات مهمی در حوزه بهداشت با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد که مهمترین آن اخذ مجوز ارتقاء بیمارستان از ۳۲ تخته خوابی به ۶۴ تخته خوابی و

تامین نیروی انسانی شبکه و تکمیل نیروهای اداری بیمارستان بعد از ۷ سال و ۹۰ درصد نیروها در پست‌های سازمانی خود مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: اصلاح زنجیره‌ی سرما (برای مدیریت صحیح و جلوگیری از هدر رفت واکسن‌ها، راه اندازی ICU بیمارستان، بهره‌برداری از خانه‌های بهداشت روستایی بورنگ و آواز با اعتبار ۶ میلیارد تومان، تکمیل و راه اندازی اورژانس ۱۱۵ درمیان با ۳.۱ میلیارد تومان، تکمیل و راه اندازی پایگاه بهداشت طبس پس از ۵ سال در مدت چهار ماه در زمستان ۱۴۰۱ با اعتبار ۵.۳ میلیارد تومان با کمک بنیاد علوی از دیگر خدمات ارائه شده دولت سیزدهم است.

به گفته وی آغاز ساخت ۸ خانه بهداشت روستایی ،آزمایشگاه مرکزی، کلیینیک تخصصی بیمارستان، اورژانس تخته جان، ساختمان سی تی اسکن، ساخت ۱۰ واحد زیست پزشک (بیمارستان و گزیک و نوغاب) و ارتقاء پزشک متخصص بیمارستان از ۳ متخصص به ۷ متخصص از دیگر خدمات ارائه شده دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بود.

فرماندار درمیان اجرای طرح‌های مختلف در حوزه جهاد کشاورزی با اعتبار عمرانی ۳۰ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان و مرمت و احیاء قنوات با مشارکت بنیاد علوی و بسیج و بنیاد برکت (۹۳ رشته قنات) با اعتبار ۱۴۰ هزار میلیارد تومان را از دیگر خدمات ارائه شده دولت مردمی سیزدهم در این حوزه بیان کرد و افزود: افزایش سطح گلخانه‌های شهرستان به میران ۴ هکتار با رشد بیش از ۵۰ درصد با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومان، رفع تداخلات اراضی کشاورزی ۵۰۰۰ هکتار، آبیاری تحت فشار (۴۶ هکتار با اعتبار ۶۲۵۰ میلیون ریال) و آبیاری کم فشار (در سطح ۵۰۰ هکتار با اعتبار ۷۲ هزار میلیون ریال در لیست این خدمات قرار دارد.

به گفته فرجامی‌فرد احداث استخر (۱۴ باب استخر با اعتبار ۸۶۵۰ میلیون ریال)، لوله گذاری مزارع و باغات ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۷۱ هزار میلیون ریال، مبارزه با زنگ جارویی زرشک (۱۷ روستا با ۲۷۵ هکتار) و معرفی دامدار کارت برای واحدهای سنتی و صنعتی و معرفی تسهیلات سرمایه در گردش در واحدهای دامی ۱۴ میلیارد تومان از دیگر خدمات حوزه کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: معرفی تسهیلات سرمایه‌ای واحدهای دامی و طیور ۳۵ میلیارد تومان، برگزاری دو مورد جشنواره زرشک، خرید تضمینی گندم در سال جاری به میران ۹۰۰ تن با رشد ۲ برابری بهره‌برداری از کارخانه خوراک دام و طیور با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، تشکیل چهار شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران گزیک، مرغداران بورنگ، مرغداران بخش قهستان و شتر مرغداران درمیان از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه جهادکشاورزی دولت سیزدهم است.

۲۵ چمن مصنوعی 

فرماندار درمیان با اشاره به اجرای ۲۵ پروژه چمن مصنوعی در سطح شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، مراحل نهایی اجرای ۵ زمین چمن مصنوعی، ارتقای شاخص سرانه ورزشی از ۳۰ سانتی متر به یک متر برای هر نفر را از خدمات دولت سیزدهم در حوزه ورزش و جوانان بیان کرد و گفت: در حوزه نوسازی مدارس با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، احداث و بهره‌برداری ۵۴ کلاس درس با اعتبار ۴۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و احداث خوابگاه و سالن با اعتبار ۵۰ هزار میلیون ریال، تجهیز ۳۴ آموزشگاه به وسایل آموزشی و کمک آموزشی و هوشمند سازی ۹۵ کلاس درس با مشارکت بنیاد علوی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات ارائه شده در این حوزه است.

فرجامی‌فرد افزایش ۶ برابری سرانه‌های مدارس شبانه‌روزی و مرتفع شدن ۱۰۰ درصدی نیازمندی‌های این مدارس را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه نوسازی مدارس بیان کرد و افزود: در مدت ۳۰ ماهه دولت شهید آیت‌الله رئیسی اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی اختصاص یافت و در حوزه مرتع اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی (آبیاری سنواتی در سطح ۲۰۰ هکتار و احداث بادشکن در سطح ۷.۴ کیلومتر) با اعتبار ۴۹۷۷ میلیون ریال، حوزه آبخیز احداث ۱۱ سازه آبخیزداری در ۴ حوزه شهرستان شامل ۷۳ هزار و ۴۵۲ متر مکعب خاکریزی و ۳ هزار و ۶۴۴ متر مکعب سنگ و ملات با اعتبار ۹۷ هزار میلیون ریال ۰0چگمطالعه ۱۵ حوزه به مساحت ۱۲۲ هزار و ۹۶ هکتار از دیگر خدمات ارائه شده دولت سیزدهم در حوزه مرتع است.

۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیجیتال

به گفته فرماندار درمیان در بخش ارتباطی و دیجیتال با اعتبار ۷۱۰ میلیارد تومان ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال برای ۱۲ روستا با مشارکت بنیاد علوی و صدا سیما با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث ۹ سایت جدید همراه و ایرانسل و بهره مندی ۱۲ روستا با ۸۱۳ خانوار با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال(سایت های خونیکیسار، اشک و سهک در دو ماه اخیر راه اندازی شده است) جزو خدمات ارائه شده در دولت سیزدهم بوده است.

فرجامی فرد ادامه داد: ارتقای ۱۲ سایت موجود با بهره‌مندی ۱۴ روستا و ۱۸۷۴ خانوار با اعتبار بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال، اجرای ۴۴ پروژه در حوزه مخابرات شامل توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه شبکه کابلی، نصب و ارتقاء تکنولوژی سایت همراه با اعتبار ۱۵۹ هزار و ۶۹۵ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه ارتباطی و دیجیتال بوده است.

اهدای ۴۸۳ سری جهیزیه 

فرماندار درمیان در ادامه تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم به حوزه حمایتی اشاره کرد و‌ گفت:

راه‌اندازی ۹ مرکز غیردولتی در شهرستان در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی ۴۹ نفر، واگذاری ۷۰ واحد مسکونی به معلولین ، احداث ۴۴۱ واحد مسکن مددجویی با اعتبار بیش از میلیارد تومان و توزیع ۴۸۳ سری جهیزیه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه حمایتی بوده است.

فرجامی اختصاص کمک هزینه جهیزیه به مبلغ ۸ میلیارد تومان برای ۷۸۰ خانوار نیازمند توسط بنیاد مستضعفان را از دیگر خدمات حمایتی دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در حوزه بیمه سلامت هم خدماتی نظیر پوشش همگانی بیمه سلامت، اجرای طرح دارو یاور، پوشش رایگان بیمه‌ای دهک‌های یک تا پنج و حمایت مالی از افراد سه دهک پایین در لیست خدمات ارائه شده قرار دارد.

وی خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی را هم قابل تقدیر دانست و افزود: بهره‌برداری از کتابخانه علوی روستای نوغاب با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با کمک بنیاد علوی، اجرای پروژه در حال ساخت کتابخانه قهستان با پیشرفت ۸۵ درصدی با کمک بنیاد علوی با اعتبار ۲ میلیارد تومان و جذب زمین اهدایی جهت احداث کتابخانه در شهر گزیک بعد از ۱۰ سال از خدمات ارائه شده در این حوزه است.

آبرسانی سیار

وی خدمات حوزه عشایری را شامل آبرسانی سیار به مناطق عشایری با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان، مرمت و موج تراشی ۲ هزار کیلومتر ایل‌راه‌های عشایری در چهار مرحله با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان برشمرد و افزود: اجرای ۷۰ پروژه عمرانی به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان در قالب ساخت منبع فنی لوله‌کشی،‌ مرمت و بهسازی قنوات و ... و توزیع ۱۴۰ دستگاه پنل خورشیدی به مبلغ ۷۵۵ میلیون تومان از دیگر خدمات دولت سیزدهم در حوزه عشایری بوده است.

به گفته وی در حوزه صنعت، معدن و تجارت صدور جواز تأسیس صنعتی به تعداد ۶ فقره با رشد ۶۷ درصد در دو سال دولت سیزدهم و صدور پروانه بهره برداری صنعتی به تعداد یک فقره با رشد ۱۳ درصد، صدور پروانه بهره‌برداری معدنی به تعداد ۷ فقره با رشد ۱۸ درصد، صدور پروانه اکتشاف معدنی به تعداد ۷ فقره با رشد ۴۴ درصد و صدور گواهی کشف معدنی به تعداد ۵ فقره با رشد ۱۶۷ درصد در لیست این خدمات قرار داشت.

فرجامی فرد هم چنین صدور کارت پیله وری به تعداد ۳۷ فقره، صدور کارت مرزنشینی به تعداد ۷۶ فقره، صدور پروانه کسب صنفی ۴۹۴ فقره با رشد ۳۰۰ درصدی ، احیاء و فعال سازی ۲ واحد معدنی در سال ۱۴۰۱ ، اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال مشاغل خانگی به تعداد ۸۴ طرح با مبلغ بیش از ۸ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی صنفی به تعداد ۱۰ واحد به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان را از دیگر خدمات دولت سیزدهم به بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان بیان کرد.

به گفته ‌وی در حوزه شهرداری‌ها ۲۳۴ هزار مترمربع آسفالت شامل اجرای ۳۵ هزار متر مربع آسفالت معابر شهر اسدیه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، اجرای ۱۲ کیلومتر جدول گذاری و ۷۶ هزار مترمربع آسفالت معابر شهر طبس مسینا با اعتبار ۱۰.۶ میلیارد تومان و احداث ساختمان شهرداری طبس مسینا با اعتبار ۲.۳ میلیارد تومان انجام شد.

به گفته وی تخصیص یک دستگاه کامیون کمپرسی به شهرداری قهستان با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال، اجرای ۵ هزار متر جدول و کانیو ، اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع سنگ فرش و اجرای ۶۳ هزار متر مربع آسفالت معابر شهر قهستان با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال و زیرسازی و آسفالت ۶۰ هزار مترمربع آسفالت معابر با اعتبار بیش از ۴۷ میلیارد ریال از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه شهرداری‌ها بوده است.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از