حالت تاریک
بانوان هنرمند برای تحقق شعارسال دست به‌کارشدند؛

اقدامی جهادی در جهت اشتغال وکارآفرینی برای بانوان

اقدامی جهادی در جهت اشتغال وکارآفرینی برای بانوان

گروه جهادی کوثر بیرجند در جهت ایجاد اشتغال برای بانوان، آموزش‌های رایگان برگزار کرد تا هم بانوان توانمند شوند و هم به اشتغال خانواده‌های آنها کمک کند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، اشتغال‌زایی شاید یکی از اقداماتی باشد که بتواند کشور را علاوه بر توانمندسازی در حوزه‌های مختلف، از تورم عبور دهد و این روزها شاهد خوش سلیقگی بانویی هستیم که توانسته در جهت کمک به معیشت افراد نیازمند، زمینه اشتغال خانگی را برای بسیاری از بانوان چندین روستا ایجاد کند و از طرفی بازار فروش این محصولات را تامین کند تا این بانوان علاوه بر دریافت آموزش رایگان، بازار فروش محصولات آنها نیز تامین باشد.

این است که این بانوان روستای امیرآباد خراسان‌جنوبی هستند که قدم‌های مهمی را در جهت مهار تورم ورشد تولید برداشته اند و از ابتدای امسال، زمینه اشتغال 50 خانم را فراهم کرده‌اند.

سيده مريم اميرآبادی‌زاده مسئول گروه جهادی کوثر روستای امیرآباد بیرجند است که توانسته برای بسیاری از بانوان این روستا و روستاهای اطراف اشتغال خانگی ایجاد کند.

او که کار خود را ازائه بسته‌های خدماتی به نیازمندان آغاز کرده است این‌گونه از فعالیت گروه‌ جهادی‌اش می‌گوید: آغاز کار ما با ارائه لوازم‌التحریر به نیازمندان، پخت غذای گرم در ایام ولادت و شهادت و کمک به معیشت افراد نیازمند بود.

ارائه آموزش‌های رایگان

مسئول شرکت تعاونی هنرآفرین ثمین ازارائه آموزش‌های رایگان به جامعه هدفی که شناسایی کرده سخن می‌گوید: با آموزش به این افراد برای بانوان شغل راه‌اندازی کرده‌ایم؛ بانوانی که توانایی داشتند از جمله خیاطی، حوله‌بافی، سبزی‌پاک کردن، ترشی درست کردن و غیره را آموزش دادیم تا تنها به بسته حمایتی متکی نباشند و بتوانند مخارج خانواده را این‌گونه تامین ‌کنند.

امیرآبادی‌زاده که ازسال 97، فعالیت جهادی خود را آغاز کرده است، می‌افزاید: تعداد گروه جهادی ما زیاد است به‌طوری که در هر اقدام و فعالیتی با یک فراخوان، این گروه جهادی آماده خدمت‌رسانی می‌شوند.

او از کارگاه خیاطی صحبت می‌کند که نان و روزی بسیاری از بانوان از این کارگاه تامین می‌شود و می‌گوید: این کارگاه به صورت مستقل و غیر مستقل حدود 40 نفر مشغول به فعالیت هستند که ما کار را قبول کرده، پارچه را برش داده و برای دوخت به اعضا واگذار می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی کوثر روستای امیرآباد بیرجند ادامه‌ می‌دهد: درست کردن ترشی، پاک کردن سبزی و این گونه فعالیت‌ها را خانم‌ها در منزل‌شان و براساس نیاز بازار و تازه و به اندازه نیاز مشتری تهیه می‌شود.

امیرآبادی‌زاده که بازار مشاغل خانگی را خودش تامین می‌کند، معتقد است: برای ایجاد شغلی نصف مبلغ اشتغال را من کمک می‌کنم و بقیه را خود افراد تامین می‌کنند از این رو دغدغه فروش محصول خود را دارند.

کیفیت سبب افزایش مشتری برای این شرکت تعاونی شده است

او می‌گوید: از سال اول، فروش محصولات خود را از ادارات آغاز کردیم؛ کارمندان استقبال از محصولات خانگی داشتند از این رو زمانی که کار کیفیت داشته باشد مشتری جلب می‌شود و اکنون بسیاری از مشتری‌های ما بخاطر کیفیت است که به سراغ ما می‌آیند.

مسئول گروه جهادی کوثر روستای امیرآباد بیرجند که معتقد است هنوز به آنچه در ذهن دارد نرسیده است، می‌گوید: ما هنوز جای کار داریم باید به توامندی بسیاری در این حوزه برسیم به‌طوری که بسیاری از کارها را دوست دارم انجام بدهم اما هنوز زمینه آن برایم فراهم نشده است.

اتصال افراد نیازمند به افراد متمکن جامعه

امیرآبادی‌زاده می‌افزاید: یکی از کارهای که مد نظرم است که انجام بدهم اطلاعات خانواده‌ها را داشته باشیم که اگر دختر و پسری ازدواج نکرده‌اند را بتوانند با افرادی که می‌توانند این خانواده را حمایت کنند متصل کنیم تا غیر مستقیم مشکلات این خانواده‌ها مرتفع شود.

او که توانسته بسیاری از بانوان را با خود همراه کند، می‌گوید: بانوان روستاهای امیرآباد، حاجی‌آباد، چهکند، حسین‌آباد، خوسف و بسیاری از روستاهای خوسف آموزش برگزار کردیم و الان با ما فعالیت می‌کنند.

توانمندسازی خانواده‌های نیازمند با آموزش رایگان و اشتغال‌زایی

مسئول گروه جهادی کوثر روستای امیرآباد بیرجند با دادن آموزش‌‎های رایگان باعث می‌شود تا افرادی که از نظرمالی مشکل دارند را بتواند به راحتی وارد بازار کار کند و از این نظر خانواده آنها به توانمندی برسند.

امیرآبادی‌زاده می‌گوید: من قبلا خودم به تنهایی خیلی از اشتغال‌های خانگی را انجام می‌دادم الان چون سفارشات ما زیاد شد خیلی از بچه مسجدی‌ها و پایگاه بسیج پای کار آمدند از این با هم تصمیم گرفتیم و تعاونی را تاسیس کردیم.

او که از احساس رضایت بانوان پس از اشتغال در خانه در کنار کار خانه‌داری سخن می‌گوید: ما از محل صندوق قرض‌لحسنه‌الحسنه‌ای که داریم به آنها وام می‌دهیم؛ بسیاری از بانوان از بسیج سازندگی تسهیلات گرفته‌اند در خانه هم حوله‌بافی می‌کنند و هم به زندگی و خانه‌داری می‌رسند.

تامین بازار فروش برای بانوان هنرمند

مسئول گروه جهادی کوثر روستای امیرآباد بیرجند که توانسته است کار خیاطی لباس فرم مدارس، کارخانجات و بسیاری از ادرات را در کارگاه خیاطی خود انجام بدهد، می‌گوید: سال 1402 بیشتر کار خیاطی و حوله‌بافی رونق گرفته‌اند از این رو امسال 50 نفر آموزش خیاطی و حدود 10 نفر آموزش حوله‌بافی را دریافت و اشتغال خانگی راه‌اندازی کرده‌اند.

حذف مالیات برای شرکت تعاونی‌ها

او که از نبود بیمه و مالیات بسیار گلایه دارد و می‌گوید: ما در قال تعاونی فعالیت می‌کنیم اما باید مالیات پرداخت کنیم که لازم است این موارد از تعاونی‌ها و مشاغل خانگی حذف شود؛ یک روز کار داریم و یک روز نداریم توان پرداخت بیمه تامین اجتماعی با مبالغ بالا را نداریم از این رو در حال حاضر بیمه صندوق روستائیان و عشایر هستیم.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از