حالت تاریک

اولویت‌های مدیریت بهره‌وری در خراسان‌جنوبی تعیین شد

اولویت‌های مدیریت بهره‌وری در خراسان‌جنوبی تعیین شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای گام دوم چرخه مدیریت بهره‌وری، اولویت‌های استان در حوزه انرژی (آب و پساب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر)، معدن، حمل و نقل و بخش کشاورزی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،جواد قناعت امروز در شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار کرد: در خصوص اجرای گام دوم چرخه مدیریت بهره‌وری، اولویت‌های استان در حوزه انرژی(آب و پساب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر)، معدن، حمل و نقل و بخش کشاورزی شناسایی و در استان تایید شد که بعد از تایید شورای راهبری کشور به عنوان اولویت اصلی انتخاب خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوعاتی مثل گردشگری، فناوری و اطلاعات و ... هم می‌تواند در اولویت مدیریت بهره‌وری در سال آینده قرار بگیرد.

قناعت ادامه داد: در اجرای گام سوم چرخه مدیریت بهره‌وری مسائل اولویت‌دار استان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب دارد.

وی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری آب در بخش‌های اقتصادی، افزود: افزایش ایمنی راه‌های استان و رفع نقاط حادثه‌خیز هم در دستور است که تاکنون شش مورد از نقاط حادثه‌خیز استان مرتفع شده و چهار مورد دیگر هم باید تا پایان سال ۱۴۰۳ باید اصلاح شود.

استاندار خراسان جنوبی بر تلاش بیشتر در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و قطع برق صنایع تأکید کرد و گفت: همچنین در جهت بهره‌وری تولید زرشک استان که اکنون ۱۱ تن در هکتار است باید با برنامه‌ریزی تا پایان امسال به نقطه مطلوب برسد.

قناعت بیان کرد: مکلف شدن شرکت‌های استخراج زغال سنگ به برداشت سقف تعیین شده تا پایان سال ۱۴۰۶ مورد تأکید شورا راهبری توسعه مدیریت استان است.

وی درخصوص آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱٤۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با توجه به ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به دستگاه‌های اجرایی که در سطح ملی و استانی حائز رتبه برتر می‌شوند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای ایجاد انگیزه و تقدیر از کارکنان علاوه بر سهم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه، نسبت به تأمین اعتبار و تخصیص آن مساعدت لازم را به عمل آورد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی که در سال جاری عملکرد بهتری دارند در اولویت تخصیص اعتبارات قرار می‌گیرد.

جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با سه دستور کار شامل بررسی و تعیین حوزه‌های اولویت‌دار و مسائل شناسایی شده استان در حوزه بهره‌وری (گام دوم و سوم اجرایی چرخه مدیریت بهره‌وری)، آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان و به‌کارگیری نیروی انسانی و جوانان مومن، نخبه و متخصص و تحول‌خواه طرح شهید زین الدین در استان برگزار شد.

قناعت در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ هم مشارکت داشته باشند و قابل قبول نیست دستگاهی شرکت نکند؛ گر چه که ارزیابی عملکردها نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان انتقالی از کلان شهرها به استان پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: همچنین به منظور تأمین نیروی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان از محل طرح شهید زین الدین میزان توزیع سهمیه استخدامی هر یک از دستگاه‌های اجرایی مورد تصویب شورا قرار گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از